• lövet2

UVA-E, Uvalette, Aqualette?

Vilken är bäst vid urinvägsinfektioner? Hur länge kan man äta dem? Förvirringen är total här, och jag vet inte vilken jag ska köpa ....

Min tonårsdotter har fått medicin av doktorn, men den är slut i morgon och hon är inte frisk än. Innan hon har tagit en ny odling, fått en läkartid och ev ny medicin, så har hon blivit tokig. Jag har själv ätit av tabletterna som nämns i rubriken, men det var flera år sedan. Minns inte vilken sort man skulle ta. Hoppas någon annan vet!

• Svar på tråden UVA-E, Uvalette, Aqualette?
  • AlexandraP

Ja har använt UVA-E och den brukar ge resultat rätt så fort. Antal dagar står nog på kartongen, har ingen hemma nu.

Men har inte uvin gett med sig trots penicillinet kanske det beror på nåt annat än bara "vanlig" uvi.

Hoppas hon blir frisk snart!

• lövet2

Tack!
    Jag har för mig att det var UVA-E jag åt, men Aqualette är ny för mig. Tänkte att den kanske var bättre? Ska pröva med UVA-E då, tills hon får komma till doktorn igen ....

• AlexandraP

Jag brukar även köpa tranbärskapslar i förebyggande syfte. Funkar jättebra! Förut hade jag mellan 8-12 uvi per år och nu kanske tre st per år. Värt att testa om hon får det ofta.

• AlexandraP

Japp det gör dom. En vit plastburk för typ 180 kr.

Svar på tråden UVA-E, Uvalette, Aqualette?