• Fiiaa

Ägglossning efter MA

Hej! Jag kan inget om MA/MF! Mitt första jag råkade ut för nyss.
    Den 16 oct va jag på ett besök hos läkaren på mvc och när vi hade pratat klart gjorde han ett ul för veckan va lite osäker fortf! Va då i v 12, men fostret hade dött v 8 :( detta va hemskt.

Startade behandling med cytotec blödde ut all graviditet den 22 oct samma dag, fanns inget kvar på vul på eftermiddagen!
    Men 1 nov hade jag rester av slemhinna å gammalt blod så skrapades. Haft bruna flytningar början av denna vecka, normala sen i onsdags! Igår eftermiddag började de mola i tjej magen, och idag har jag liknade äl flytningar, äggviteaktiga med lite brunt i, antar att det är de sista i livmodern nu. Kan det va äl redan?
    1 v efter skrapning är ju tidigt, men efter behandlingen med cytotec låter bättre.
    Har inga test hemma å kolla med.

Vad tror ni??

Måste nämna med att jag har pco och har inte ofta egen äl, men de kan ju hända efter en grav eftersom kroppen är inställd på att va gravid. Vi har kämpat 1 år 8 mån till plusset vi fick i aug.

• Svar på tråden Ägglossning efter MA
  • CamillaSohlberg

Det låter ju väldigt tidigt men jag vet inte? Det kan det säkert vara :) Jag fick ma i början på oktober, trodde jag hade äl (trådiga flytningar) men mensen kommer aldrig? Så kan ju omöjligt vart äl? Tycker det är frustrerande när man försöker skaffa barn och kroppen synkar ur. Det är väl bara att hoppas att mensen kommer snart så vet du att du hade äl? :) eller köpa test? :) låter dom att det kan vara äl iaf :)

• Fiiaa

Va ju 19 dagar efter medicinska aborten så de kan vart möjligt ju! Men jag vill bara ha mensen nu så man kan börja försöka igen!

Ja det är värdelöst när kroppen inte vill som vi vill. Hoppas du lyckas snart igen:)

• Anonym (.!)

jag fick ma den 31 aug och den 14 sep blev jag gravid igen enligt VUL. 

fick även ma i maj för ett  år sen och då enligt läkaren hade jag ägglossning smatidigt som slutskedet av blödningen alltså ca en v efter skarapning
    (i maj i år fick jag barn och hade äl ca 14 dagar efter förlossningen) så det är inte helt omöjligt..  ovanligt sa dom till mig men inte omöjligt

• Fiiaa

Oj vilken tur du har! Jag har ju pco så man vet ju aldrig det dör med äl!!

Så du är gravid nu då?

• plop

jag skrapades den 8e juli och blev gravid ca 2veckor efter det är nu gravid i vecka 18. I det forumet jag var med i var det flera som hade ägglossning efter några veckor och andra som kämpade jätte länge innan dom fick igång allt kroppsligt igen. Så jag tror att det är högst inviduellt men hoppas och kör på så snabbt du känner dig redo. Det kan ju hända snabbt för dig med.

lycka till 

• Fiiaa

Grattis till grav. Ja jag märker detta! Jag tror jag hade de den helgen jag beskrev, men vågade inte ha sex pga av infektions risk, men hade säkert inte vart någon fara! Men nu hoppas jag bara mensen kommer snart:)

Så man kan köra på igen! Längtar dock inte efter alla hormonbehandlingar.

• Anonym (.!)
    Fiiaa skrev 2013-11-13 19:21:47 följande:
    Ja jag märker detta! Jag tror jag hade de den helgen jag beskrev, men vågade inte ha sex pga av infektions risk, men hade säkert inte vart någon fara! Men nu hoppas jag bara mensen kommer snart:)
    Så man kan köra på igen! Längtar dock inte efter alla hormonbehandlingar.
    jag va oxå rädd för infektionsrisk så vi skyddade oss men en lyckades ta sig igenom  :P
  • CamillaSohlberg

Min kropp har nog stannat helt efter ma... :( verkar inte få någon mens denna månaden :( tråkigt, ett tag börja jag tänka jag kanske är gravid igen men man får väl förfan vara lite realistisk här..... Ja ja bara att vänta :)

• Fiiaa

Camilla, kroppen verkar göra som den vill? Hur lång tid har de gått nu? En bm sa att de kan ta 5-7 v innan kroppen fattar igen.

Idag är de 24 dagar sen den medicinska behandlingen å 14 dagar skrapning. Så jag undrar vad jag ska räkna efter.

Enligt en bm så är de när man började blöda ut grav, men jag vet inte. Å all grav kom ut vid cytotec, skrapades för att de va slemhinna å gammalt blod kvar!

Jag tänker ju att mensen kommer tid nästa helg, för jag "tror" eller de såg ut som äl liknade förra helgen!! Men vem vet!! Eller??

• CamillaSohlberg

Ja vem vet, du får nog vänta och se :) mitt kom ut 8 oktober men ingen mens i sikte. Men gravtest visade negativt i slutet på oktober så hoppas jag får mens slutet på november eller iaf i december.... Jag var precis i v 13+0 när det kom ut så var ju ganska långt gången säkert därför min kropp inte fattar. Men ända säkra sättet att veta var ju om man gjort äl tester annars får man vänta.... Sen skrapning verkar göra att kroppen fattar på riktigt för många kommer igång direkt efter skrapning vad jag läst :)

• CamillaSohlberg

Wow fick mens idag! Sex veckor från första blödningsdag :) fem veckor och två dagar sen det kom ut!!! Fan va gött som jag väntat. Fan va skönt....

• Fiiaa

Wow! Så gött:) äntligen! Å jag väntar fortf på min!!!

Snart ta nya tag då?

• CamillaSohlberg

Ja vi får se, tar det som det kommer och tror på det när jag ser att det gått vägen :) har ju en dotter på 14 månader, kanske räcker med henne :):) sjdå? ;)

• Fiiaa

Aha okej:) mysigt!

Jag hade med velat ta de som de kommer, blir dock svårt här eftersom jag har pco, med utebliven äl, så måste äta hormoner för att få igång äl.

Jag har en dotter på 4,5 år.

• CamillaSohlberg

Okej fan va träligt men bra att det finns hjälp för det! :) okej ja hon kanske vill ha ett syskon :) det blir säkert att vi skaffar en till när våran är lite äldre. :)

Svar på tråden Ägglossning efter MA