• Anonym (Plågan)

Gravid v.6. Svullet,rött, svidande underliv?

Det började i förrgår, då jag märkte en tjock vit grynig massa i slidan (luktfri) när jag skulle känna efter med fingret. Sen började det klia och kännas konstigt vid slidmynningen.
    Igår minskade "det gryniga" och klådan började övergå till att det mer brände och sved med en annorlunda lukt..
    Idag är jag svullen som sjutton, det och bränner, extra mycket när jag kissat.
    Vad jag läst mig till borde det väl vara svamp??? Men blev lite fundersam idag när det lukta mer illa, svider så,och är så rött och svullet..? Nån som vart med om liknande?

• Svar på tråden Gravid v.6. Svullet,rött, svidande underliv?
  • Anonym (anonym)

Jag hade faktiskt också sådär några dagar i vecka 5! det försvann efter typ 3 dagar, vettitusan vad det var för något...

• Anonym (Plågan)

Ok..hmm.. skönt å veta att man inte e ensam om d iaf.. fundera på om canesten lr pevaryl kan hjälpa... :/

• Anonym (babyolja)

jag har varit hos läkare 2 ggr under graviditeten för att det kliat och gjort ont, och hon visade hur man känner igen svamp. är det gryniga flytningar (typ som keso) så är det ett tecken, och det blir också en skarp kant mellan röd hud och frisk hud. vet inte vad det ska lukta.

jag hade inte svamp, men många gravida får flytningar med högt ph-värde sa läkaren, då börjar det klia massor och sen får man ont för att man inte kan låta bli att klia tillbaka. det slutar klia nästan helt om man tvättar (bara vatten) och smörjer med lite babyolja en gång om dagen.

• Anonym (babyolja)

jag tror canesten och pevaryl skulle hjälpa, men det är jätteonödigt att utsätta fostret för kemikalierna om det inte behövs. få en läkarundersökning och fråga om råd innan du använder läkemedel (även receptfria) om du är gravid!

• Anonym (V. 9)

Det kunde ju nästan ha varit jag som hade skrivit det där eftersom det började precis så som du skriver för mig för några dagar sedan. Igår införskaffades Canesten och det känns redan mycket bättre men behandlingen ska fortsätta till tre dagar efter att besvären är helt borta.
    Mitt tips är att inte vänta utan att köpa Canesten så fort som möjligt.

• Anonym (ogravid)

Låter helt klart exakt som svamp. 

• Anonym (Plågan)
    Anonym (V. 9) skrev 2013-11-10 20:32:03 följande:
    Det kunde ju nästan ha varit jag som hade skrivit det där eftersom det började precis så som du skriver för mig för några dagar sedan. Igår införskaffades Canesten och det känns redan mycket bättre men behandlingen ska fortsätta till tre dagar efter att besvären är helt borta.
    Mitt tips är att inte vänta utan att köpa Canesten så fort som möjligt.
    Inte kul för dig, men skönt för mig å höra! ;) köper genast Canesten när jag slutar jobbet imorn.. Tack!

Svar på tråden Gravid v.6. Svullet,rött, svidande underliv?