Råd & tips! Överprövning av interimistiskt beslut
Det kanske inte är någon tröst, men jag förstår dig. När fastställdes domen? Är det försent att överklaga? Har du något ombud? Ta ett djupt andetag!
Det kanske inte är någon tröst, men jag förstår dig. När fastställdes domen? Är det försent att överklaga? Har du något ombud? Ta ett djupt andetag!
Jag minns att jag i vår tvist försökte lägga ett förslag som egentligen borde passat även pappan bra- men det verkade mer som en maktdemonstration från rättens sida att gå på hans linje. Jag har suttit och läst domar i v-tvister och sett hur man många gånger lagt umgänget på vansinniga tider- det är inte riktigt begripligt, tycker jag.
Ibland- om barnet inte befinner sig i direkt livsfara- kan det vara smart att gå med på att den andra parten får sin vilja igenom och får ta stor del av ansvaret om barnet för att sedan (förhoppningsvis) upptäcka att det inte är så kul att ta hand om ett barn som inte mår bra.
Jag tycker det är för j-t att barn ska utsättas för rena experiment. Läste om vad advokat Eva Kornhall- som man väl får betrakta som slagskämpe för barn i v-tvister- skrev på ett forum. Hon skrev att det var bättre att skicka barn till föräldrar som begick rena övergrepp på barnen än att den andra, fungerande föräldern, förlorade vårdnaden helt.
Ha is i magen!