Inlägg från: smultronbubbla |Visa alla inlägg
  • smultronbubbla

Snickarbyxor till flicka?

Jag är så klantig! Köpte ett par söta snickarbyxor i present till en liten flicka. Kom nu på att det säkert är pojkbyxor. De heter Odin dessutom. Visst är det ett pojknamn?
    Kan flickor ha snickarbyxor? Eller är det pojkbyxor jag har köpt?

Vetv att en del tycker att man kan ge flickor och pojkar samma, men jag vill veta hur det i "regel" är?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Snickarbyxor till flicka?
  • smultronbubbla

Såpan

Skönt att höra!

Lola Jämtland

Är det så alltså? De är inte annorlunda sydda? Är inte Odin ett pojknamn då?

Många frågor, men jag kan inte sådant

• smultronbubbla

Tintin02

Har förstått det nu

Bara det att just denna modell är för pojkar. De heter ju Odin... Trots att jag vill intala mig själv att flickor också kan heta det, så går tyvärr inte det

• smultronbubbla

Molnet

Jag frågade för att jag inte visste. Är väl inget konstigt med det?

• smultronbubbla

Lola

Jo, den butiken har pojknamn på pojkkläder och tvärtom.

Det kanske hade varit skillnad om det varit till sitt eget barn, (har inga, men ändå) men när man ska ge bort det känns det lite pinsamt. De har stängt och vi ska iväg snart. Får se hur vi gör.

Tack för era svar!

• smultronbubbla

Dino78

De här är jättesöta. De är beiga och har en räv på framsidan.

• smultronbubbla

Dino78

De låter söta! Djur är alltid sött

Tovalisa

Känner inte mamman så bra, men jag hoppas verkligen att de gillar dem. Köpte en liten söt flickbody till också, så det kanske jämnar ut det
    De är ju neutrala dessutom, så jag hoppas att de gillar dem. De får kvittot för säkerhets skull

Åsa

Själv är jag ganska noga med flick, resp. pojkkläder, (eller skulle vara ) men jag tycker dessa snickarbyxor är neutrala. Bara namnet som stör mig lite.
    Fast vi ger bort dem, så får vi se vad de säger. Hoppas attd e gillar dem

Svar på tråden Snickarbyxor till flicka?