Inlägg från: Anonym (-.-.-.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (-.-.-.)

Skakar om händerna när jag äter med andra

Inte när det gäller mat, men när det gäller att prestera finmotorik när andra tittar på. Jag ska bli kirurg haha. Under utbildningen har jag ibland gjort små ingrepp och börjar alltid skaka väldigt på händerna när jag känner att andra tittar på när jag jobbar. Det är aldrig något problem med resultatet. Jag kan styra händerna i det jag gör, men jag förstår att det ser märkligt/oproffessionellt ut för de som tittar på.
    Detta har blivit allt bättre med tiden när jag lärt mig att "tänka bort" omgivningen. Jag tar några djupa andetag, säger till mig själv att "det här kan jag ju" och sänker axlarna. Mycket av skakningarna sitter i spända stela axlar... och generellt att man spänner fel muskler i armarna. Tänk på något behagligt. Gör några axelryckningar och försök spänna av musklerna. Andas djupt. Nynna på en sång (det hjälper mig mycket).

• Anonym (-.-.-.)
    Anonym (Shaky) skrev 2013-11-11 23:33:50 följande:
    Ja det är jättekonstigt. Jag känner även att händerna blir blir kallare än vanligt, nästan som att det skulle vara nått med blodtrycket och att dom inte får tillräckligt med blod, jag har också känt att jag är påväg att svimma. Mycket mysko detta, och jobbigt :/
    Det beror också på att du spänner dig så mycket. Helt ofarligt, men såklart besvärligt.
Svar på tråden Skakar om händerna när jag äter med andra