• Anonym (Varför)

varför blir jag inte gravid?

Jag är en tjej på femton år. Jag har en undran, varför blir jag inte gravid?
    Jag och min pojkvän kan inte använda kondom även om vi har testat och prövat oss fram så går det inte med det, jag får så ont hur upphetsad jag än är. Så vi kör alltid utan.
    Runt när jag ägglossning så slutar vi inte ha lika mycket sex. Det kan bli upp till 7 gånger om dagen och han kommer alltid i mig.
    Innan ni frågar: nej vi planerar verkligen inte att få barn nu, vi är för omogna för det ännu och jag vill leva livet innan. Det. Ska skaffa ppiller snart också.
    Även om vi inte ska ha barn nu undrar jag. Om vi bara har haft tur eller om det är något fel? Om jag tänker på framtiden. När vi vill ha barn. Tänk om jag inte kan bli gravid?

• Svar på tråden varför blir jag inte gravid?
  • Anonym (PS)

Det kan ju lika väl vara han som har dåliga spermier.

• Anonym (PS)

När man försöker få barn ska man ju inte ha sex ALLT för ofta...helst inte varje dag, för då blir spermiekvaliten dålig. Har ni då sex så mycket...per dag så...

• Anonym (best)
    Anonym (PS) skrev 2013-11-11 22:52:50 följande:
    När man försöker få barn ska man ju inte ha sex ALLT för ofta...helst inte varje dag, för då blir spermiekvaliten dålig. Har ni då sex så mycket...per dag så...

Tvärtom, de färskaste spermierna är de bästa, ej de som legat i pungen en tid!
  • Anonym (Varför)

Ibland blir det uppehåll några dagar när det händer för mycket så vi får skavsår...
  • Masken84

Din kropp kanske inte är mogen för att bli gravid än. Även om du får mens så innebär det inte att du har haft ägglossning. Du är bara 15 år som sagt. Skaffa p piller så slipper du kanske genomgå en abort!

• Anonym (PS)
    Anonym (best) skrev 2013-11-11 23:00:40 följande:

Tvärtom, de färskaste spermierna är de bästa, ej de som legat i pungen en tid!
    Vad menar du??
  • Anonym (best)
    Anonym (PS) skrev 2013-11-11 23:14:51 följande:
    Vad menar du??

De färskaste spermierna är de mest befruktningsdugliga!
  • Memmis1
    Där har du FEL!

Utlösning oftare innebär friska starka spermier om det inte e något fel i kroppen.

Men ST varför bli gravid i så ung ålder?
    Du kanske ska leva lite och bli själv försörjande med eget boende innan du tänker på barn.

Det är ett minst 18 års ansvar, och ett barn kan man inte sätta på hyllan när det inte är roligt mer.
  • Anonym (Varför)
    Masken84 skrev 2013-11-11 23:06:53 följande:

Din kropp kanske inte är mogen för att bli gravid än. Även om du får mens så innebär det inte att du har haft ägglossning. Du är bara 15 år som sagt. Skaffa p piller så slipper du kanske genomgå en abort!

Jag känner av min ägglossning, och jag har haft mens sedan jag var 10 år. Jag är rätt säker på att det har kommit igång på riktigt.
  • Memmis1
    Memmis1 skrev 2013-11-11 23:18:20 följande:
    Där har du FEL!

Utlösning oftare innebär friska starka spermier om det inte e något fel i kroppen.

Men ST varför bli gravid i så ung ålder?
    Du kanske ska leva lite och bli själv försörjande med eget boende innan du tänker på barn.

Det är ett minst 18 års ansvar, och ett barn kan man inte sätta på hyllan när det inte är roligt mer.
    Gå till ungdoms mottagningen så hjälper dom er med någon form av skydd Flört
Svar på tråden varför blir jag inte gravid?