• Anonym (Varför)

varför blir jag inte gravid?

Jag är en tjej på femton år. Jag har en undran, varför blir jag inte gravid?
    Jag och min pojkvän kan inte använda kondom även om vi har testat och prövat oss fram så går det inte med det, jag får så ont hur upphetsad jag än är. Så vi kör alltid utan.
    Runt när jag ägglossning så slutar vi inte ha lika mycket sex. Det kan bli upp till 7 gånger om dagen och han kommer alltid i mig.
    Innan ni frågar: nej vi planerar verkligen inte att få barn nu, vi är för omogna för det ännu och jag vill leva livet innan. Det. Ska skaffa ppiller snart också.
    Även om vi inte ska ha barn nu undrar jag. Om vi bara har haft tur eller om det är något fel? Om jag tänker på framtiden. När vi vill ha barn. Tänk om jag inte kan bli gravid?

• Svar på tråden varför blir jag inte gravid?
  • Anonym (Varför)
    Memmis1 skrev 2013-11-11 23:18:20 följande:
    Där har du FEL!

Utlösning oftare innebär friska starka spermier om det inte e något fel i kroppen.

Men ST varför bli gravid i så ung ålder?
    Du kanske ska leva lite och bli själv försörjande med eget boende innan du tänker på barn.

Det är ett minst 18 års ansvar, och ett barn kan man inte sätta på hyllan när det inte är roligt mer.
    Jag skrev att jag inte ska ha barn nu. Läs trådstarten en gång till, jag skrev det där. Har inga som helst planer på att bli det, är bara nyfiken på vad det kan vara, för framtiden
  • Anonym (S)

Du är 15 år och har antagligen inte fått ägglossning än. 

• Anonym (Varför)
    Anonym (S) skrev 2013-11-11 23:25:19 följande:

Du är 15 år och har antagligen inte fått ägglossning än. 

När får man ägglossning, om man inte får den samtidigt som man börjar få mens?
  • Anonym (S)
    Anonym (Varför) skrev 2013-11-11 23:28:44 följande:
    När får man ägglossning, om man inte får den samtidigt som man börjar få mens?
    Det kan se samtidigt men är absolut inget måste. 
  • Memmis1
    Anonym (Varför) skrev 2013-11-11 23:24:47 följande:
    Jag skrev att jag inte ska ha barn nu. Läs trådstarten en gång till, jag skrev det där. Har inga som helst planer på att bli det, är bara nyfiken på vad det kan vara, för framtiden
    Som S skrev du kanske inte fått ÄL ännu.

Men varför ta risken att bli gravid om du inte vill ha barn nu?
    Är inte det jävligt korkat om jag får uttryck mig så.
  • Anonym (PS)
    Memmis1 skrev 2013-11-11 23:18:20 följande:
    Där har du FEL!

Utlösning oftare innebär friska starka spermier om det inte e något fel i kroppen.

Men ST varför bli gravid i så ung ålder?
    Du kanske ska leva lite och bli själv försörjande med eget boende innan du tänker på barn.

Det är ett minst 18 års ansvar, och ett barn kan man inte sätta på hyllan när det inte är roligt mer.
    Ja, det har jag!

Problemet är att det inte finns lika MÅNGA spermier om man har sex varje dag eller 7 gånger om dagen.

Fler spermier, lika med, större chans att bli befruktad. Så menar jag...
  • Anonym (Varför)
    Anonym (S) skrev 2013-11-11 23:29:47 följande:
    Det kan se samtidigt men är absolut inget måste. 
    Mens är ett tecken på att man är könsmogen... Det är vad min lärare lärt mig, ungdomsmottagningen lärt mig.
  • Anonym (S)
    Anonym (Varför) skrev 2013-11-11 23:33:37 följande:
    Mens är ett tecken på att man är könsmogen... Det är vad min lärare lärt mig, ungdomsmottagningen lärt mig.
    Könsmogen ja. Men man behöver inte ha ÄL för det... 
  • Anonym (S)
    Anonym (Varför) skrev 2013-11-11 23:33:37 följande:
    Anonym (S) skrev 2013-11-11 23:35:21 följande:
    Könsmogen ja. Men man behöver inte ha ÄL för det... 

Eller snarare ett tecken på att man  
  • Anonym (skydda dej)

att du inte blir gravid nu behöver inte betyda nåt för framtiden. Jag var dum nog och hade oskyddat sex i 2 år när jag var 16-18 år utan att bli gravid. När jag var 18 år blev jag gravid första gången och sen har jag varit gravid 8 gånger på 10 år. Efter första graviditeten har jag blivit gravid när jag ätit p-piller, minipiller osv., dvs jag har fått extremt lätt att bli gravid och blivit tvungen att sterilisera mej för att inte riskera att bli gravid igen.

Svar på tråden varför blir jag inte gravid?