• jagochnois

julklappar till barn!! hur mycket pengar spenderar ni på julklappar till era barn?

lite nyfiken. :)
    hur mycket pengar lägger ni ner på julklappar till ert/era barn??
    skriv gärna ålder på barnet gärna också vad ni tänkt köpa i år, nytt eller beg. ?!
    tack på förhand!

• Svar på tråden julklappar till barn!! hur mycket pengar spenderar ni på julklappar till era barn?
  • Nyfiken gul

har inte en aning.  Dom får det dom behöver och vad slutsumman sen blir har jag ingen koll på och det känns inte så viktigt heller.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nyfiken gul

6 barn i åldrarna 19 till 5 år...

• jagochnois

bra där.

en kompletterande fråga:

får barnen vad dom "vill ha" eller vad dom "behöver"? eller kanske både och?

• Nyfiken gul
    jagochnois skrev 2013-11-12 13:52:44 följande:
    bra där.
    en kompletterande fråga:
    I första hand vad dom behöver och sen blir det väl något från deras egna önskemål också. 

Våra barn får presenter och paket lite nu och då under hela året o inte bara vid jul o födelsedag så att lägga vikten vid dyra o många julklappar blir lite fel för oss.  Därför är slutsumman inte viktig. 
  • Hannah W

Våra barn är 7 och 4. Vi brukar säga ca 750kr till jul. Men det kan bli mer eller mindre beroende på vad de behöver. Dottern på 4 behöver nya längdskidor i år tex och detta är något som hon även önskat sig. Då blir det inte så mycket annat i leksaksväg. Hon brukar bli glad för någon ny klänning eller hårspännen och sånt som ofta behövs ändå också så det är bra. Svårare är det med grabben på 7. Han har mest börjat önska sig dyra saker. Som en egen dator eller telefon. Inget vi kommer ge honom än men han är svårare. Blir inte alla glad för kläder. :-/

Han gillar dator och Tv-spel och kommer nog i år få SimCity. Bra läsövningar och förståelse för samhället. han fyller även år i juletiderna så han kommer väl få något mer då också.

Det är sjukt svårt det där med presenter.

• Sofie mamma till 2 prinsar

Jag har en 7-åring och en 4-åring. Vi brukar alltid försöka att ha en relativt bestämd budget när det kommer till julklappar (blir ju lätt att det skenar iväg:). Förra året låg summan på 700 var. De kan även välja att lägga ihop sina pengar till något dyrare som de då får tillsammans.

• Griseknoen35

Har tre barn och brukar nog lägga några tusen totalt. Har inte stenkoll men försöker köpa lite saker från önskelistan och sedan brukar jag köpa ganska mycket kläder, kläderna skulle dom fått oavsett om det var jul eller ej men lite roligare att slå in dom och ge så skulle jag räkna bort kläderna så är det väl sju- 900 per barn.

• nozpa

Just nu är barnen så små. 9 månader och 2 år. Så nu har vi ingen bestämd budget. Men vi inser att vi nog måste begränsa lite i framtiden.

• Stellali

Max 1000kr! Ngt klädesplagg en nyårsklänning, monsterhigh docka. Barbiedocka pyssel, målarbok med nya pennor. Hårgrejer. Bok och sagoskiva (majas detektivbyrå) lär dig räkna och lär dig skriva ( 2 pyssel böcker) hon är 6 år :) lillasyster är 6 månader och hon får lite kläder hon behöver, en fin virkad pläd en virkad mobil en bok och liten leksak som skramlar. Sen får hon lite leksaker av storasysters gamla som passar i ålder. Vi handlar på Ullared i oktober!!! Ej kläder dock!! Där vill 6 åringen vara med och önska.

• Natulcien
    jagochnois skrev 2013-11-12 13:46:18 följande:
    lite nyfiken. :) hur mycket pengar lägger ni ner på julklappar till ert/era barn?? skriv gärna ålder på barnet gärna också vad ni tänkt köpa i år, nytt eller beg. ?! tack på förhand!
    jagochnois skrev 2013-11-12 13:52:44 följande:
    bra där.
    en kompletterande fråga:

I år är sonen 3 år, så det blir första gången som han själv har några önskemål, och är medveten om att det är jul s.a.s. Glad
    Så då får han väl någon julklapp...även från oss. Tidigare jular har han inte fått något av mig och min sambo, utan vi har nöjt oss med klapparna som kom från far- och morföräldrar och kusiner. Vi vill inte att det ska vältras i paket på jul.
    Vi har inte bestämt vad han ska få ännu, så jag vet inte vad det kan tänkas kosta. Om det blir nytt eller begagnat får vi se. Det beror ju på vad vi köper.
    Han kommer, i alla fall, att få något han önskar sig. Saker han "behöver" (typ kläder) köper vi vid behov under året.
Svar på tråden julklappar till barn!! hur mycket pengar spenderar ni på julklappar till era barn?