• Sessilicious

Hur blir jag en B I T C H

Kort bakgrund:

Jag lever sedan 2 år tillsammans med en riktig mansgris. Han sätter sina behov i första rummet, han ställer orimliga krav på resten av hushållet, har tidigare haft alkoholproblem men sagan verkar äntligen ha vänt till det positiva. Fick en bitterfitta som gnäller, om möjligt på ännu mer.

Sen har vi det här med porren som han alltid varit beroende av. Fick höra av honom att det är för att han vill ha lite variation (?) , och för att jag på 1,5 år inte tagit initiativ till sex. Klart jag kunde vara bättre på att ta initiativ men är man hushållerska, mamma, flickvän, kock, student, egen företagare, syster, moster, bollplank osv och att kläderna fortfarande inte hamnar i tvättkorgen eller disken diskas av någon annan mellan varven så blir man inte så...vad säger man...kåt? Inspirerad? Jag tränar på fitnessnivå och är alltid fixad men jag duger helt enkelt inte...antar att jag är för gammal. Hans åldersnoja har gjort att 20 åringar är mer intressanta än mig...

Otrogen har han varit också och dum som jag är tror jag på hans "det var alkoholens fel". I mina ögon är man ansvarig trots alkohol. För tappar man kontrollen över sitt drickande och gör dumma saker så är man iallafall smart nog att inte göra om det, men inte han. 

Han jobbar 75 % och utöver det sitter han på sin röv framför datorn eller tvn. Resten gör jag (UTAN UNDANTAG), han lagar mat..ibland..är grym på det och det vet han. När han lagar mat ska den prisas till skyarna. När jag lagar mat 3 ggr om dagen är det tyst.

Ni hänger med va? Så, nu...mitt problem är att jag alltid är för snäll, gör aldrig något för mig själv, förlåter alltid, tar alltid all skit (inte bara från han), och såhär har det alltid varit men idag var droppen när han sa att han inte tycker att jag har kämpat för detta förhållande. NEJ, jag tänker inte kasta ut han. Nu vill jag visa han vad han har och vad han kan förlora men jag är en snäll flicka, strular aldrig runt, raggar inte vid första bästa tillfälle utan jag är the good girl som har tröttnat på att vara good men hur blir jag bad utan att vara otrogen?

Män och kvinnor, flickor och pojkar - jag tar tacksamt emot vartenda tips, råd, rolig tanke, idé, inspiration och stöd i hur fan jag blir en bestämd, självständig, BITCH! Jag är en driven karriärskvinna med 1000 bollar i luften men just han...han har en kontroll över mig som äcklar mig.  

• Svar på tråden Hur blir jag en B I T C H
  • Sessilicious
    WalthersMamma skrev 2013-11-12 20:11:39 följande:
    Oj.. direkt tagit ur mitt liv!
    Hahahaha! Så, hur tar vi makten tillbaka :D
Svar på tråden Hur blir jag en B I T C H