• Tröttast

Utbränd sjuksköterska

40 år + utbränd, sa upp mig som sjuksköterska, fick nytt jobb i affär. Men tjänar halva min tidigare lön. Samma skit arbetstider som i vården. Klarar inte att ens tänka tanken på att gå tillbaks och jobba i vården utan att få panik. Vill inte ha så här liten lön, har ju ändå utbildat mig och tagit studielån. Vad ska jag göra? Gå tillbaks till vården i gen? Typ upp på hästen igen om du har trillat av. Eller nöja mig med en pytte lilla lön jag får trots hårt arbete i butik? Eller sadla om och ta ett nytt studielån och skaffa mig en ny utbildning? Har funderat på förskollärare. Är rädd att gå in i väggen igen, men tror det är roligare och mer upplyftande att jobba med små barn än gamla pensionärer som är dementa och dör? 
    Finns det någon annan sjuksköterska som sadlat om och vad jobbar ni med nu? 

• Svar på tråden Utbränd sjuksköterska
  • Smilly

Fundera på VUB distriktssköterska/ barnsjuksköterska. Jobb på BVC eller som skolsköterska är roligt och bra arbetstider. Bättre lön är det också.

Kan verkligen varmt rekommendera det!

• Blåsippan84

Jag jobbar på mottagning. Mkt lugnt oftast. Vad har du jobbat på för avd? Ofta brukar de ju "rekrytera" folk från avd till mottagningen för att behålla kompetensen. Jag höll också på att bränna ut mig på en onk avd med skift å småbarn. Nu jobbar jag som sagt på mottagning, öron. Fått mitt liv tillbaka:)

• Tröttast

Jobbade först på sjukhus på en stroke avdelning och sen i hemsjukvården. Ont i magen varje dag innan jag gick till jobbet och grät varje dag när jag kom hem. Kände aldrig att jag räckte till.

• Blåsippan84
    Tröttast skrev 2013-11-12 20:51:47 följande:

Jobbade först på sjukhus på en stroke avdelning och sen i hemsjukvården. Ont i magen varje dag innan jag gick till jobbet och grät varje dag när jag kom hem. Kände aldrig att jag räckte till.

Svårt att hitta jobb på mottagning där du bor? Vc är lugnare å många mottagningar har man ej bokade besök vid lunch, så man hinner äta i lugn å ro. Att även få kvällar å man kan lägga sig när man vill å hinner rensa huvudet från dagens jobb. När man går hem går man hem. Ingen som "dör" om du skulle glömma göra ngt innan du går hem utan kan göra klart när du kommer tillbaka.
Svar på tråden Utbränd sjuksköterska