The Doctor skrev 2013-11-13 11:07:10 följande:
Beror helt på hur gammalt barnet är. Vi har precis börjat gå till ÖF och jag kan garantera dig att det endast är för min 2,5-årings skull, själv hade jag gladeligen sluppit allt trivialt prat och tycker mest att det är jobbigt när andra föräldrar tilltalar mig. Men ett spädbarn har naturligtvis inget som helst behov av ÖF!
TS, när det gäller mobilen så är det ett jäkla okynne! Börjar man titta på folk så ser man hur beroende många är, jag har flera i min bekantskapskrets som inte klarar av att ignorera telefonen när den piper till - ofta oavsett vad de håller på med. Jag finner det extremt oförskämt att kolla av mobilen när man ex sitter och äter middag - man kan faktiskt vänta. Är det något akut så förutsätter jag att man ringer.
Jag köpte min första smartphone för ett år sedan och märkte hur jag halkade ned i Instagram/FB träsket men numera har användandet återgått till det normala och jag har bara på mobilen när familjen är på skola och jobb men stänger av den så fort alla kommit hem. Turligt nog gnäller inte många, de är vana vid att det kan ta mig en vecka att svara på ett SMS.

nu var det en tid sedan, men mitt barn gick på dagis när han var 2,5 år och de som jag känner som är småbanrsföräldrar berättar att det endast är barn under ett på de ÖF som de har besökt.
Vi har inte heller telefonen med när vi äter med några andra (vi glor i papperstidningen istället när vi inte har besök och det gjorde vi långt innan mobilen kom)
Men vi stänger inte av mobilen, men har den på tyst hemma