Vill höra era åsikter/erfarenheter
Hej!
Jag skriver mest här för att det är ett forum som vänder sig till er med barn och som lever i en relation med någon annan. Jag behöver lite råd och tips på hur man ska göra om relationen knakar, hur länge man ska hålla ihop och vad som är bäst för barnen. Vill att ni delar med er av era egna erfarenheter och åsikter. Vill inte att denna tråd ska vara ett ställe för påhopp eller liknande och är därför anonym. Behöver bara lite hjälp på vägen med hur jag ska fatta vissa beslut i livet nu helt enkelt och hoppas att det finns några seriösa där ute som verkligen vill ta detta på allvar och kanske kan hjälpa mig lite på vägen.
Anledningen till att jag skriver här är att jag och pappan till mitt barn har det väldigt trassligt just nu. Detta har pågått sedan ca 1 år tillbaka. Vi har ett barn på 3 år, pigg och glad treåring. Jag och pappan lever tillsammans och har gjort i fem års tid nu. Vi grälar jämt om allt möjligt och nu har det börjat gå så långt att vi grälar inför vårat barn, kan helt enkelt inte ens äta middag hela familjen längre utan att någon av oss blir irriterad på den andra. Vi har is tort sett inget samliv alls då jag inte har någon lust, vilket är ngt min sambo tycker är väldigt jobbigt. Sex är för honom väldigt viktigt i ett förhållande och hans sätt att mysa som han uttrycker det, medan jag inte har någon lust om jag inte får den andra biten också, och med det menar jag det sociala tillsammans, uppmärksamhet och bara allmänt mysa i soffan typ, i alla fall sitta bredvid varandra och inte i varsin divan med varsin telefon som det är nu. Vi går i familjerådgivning men känns inte som att det ger något alls just nu. Jag pluggar och har mycket med skolan, min sambo jobbar dagtid med ett stressigt jobb och är trött på kvällarna, sen vill jag ge vårt barn all uppmärksamhet efter dagis och skola hela dagen och är det helt slut när vi får egentid i soffan sen jag och pappan. Detta har börjat gå väldigt långt nu och har i stort sett inga känslor alls kvar och det känns som vi är två syskon eller kompisar som lever tillsammans. Jag älskar honom men vet inte på vilket sätt.
Detta blev ett väldigt långt och gnälligt inlägg, ber om ursäkt för det men jag hoppas ändå att jag har fått med min poäng och att ni förstår vad jag menar och vill ha fram med detta jag skriver.
Nu vänder jag mig till er läsare (ni som orkar igenom detta långa inlägg) för tips och råd. Vad skulle ni gjort i min situation? Vad är bäst för barnet? Gå isär, ta paus eller fortsätta leva tillsammans? Någon av er därute som har varit eller är i denna situationen själva?
Vill göra det som är bäst för vårt barn, inget barn mår bra av att se sina föräldrar må dåligt. Vill verkligen inte gå isär och flytta från vårt hus och det liv vi byggt upp tillsammans, men just nu undrar jag om vi någonsin kommer hitta tillbaka till varandra igen och få det bra.....
Tacksam för svar! ///Kluven01