• weasley

Planerat snitt

Jag har bara positiva erfarenheter egentligen. Fick planerat snitt på grund av rädsla och det var verkligen ännu bättre än jag hade kunnat tro. Alla var snälla, förklarade sakligt vad som skulle hända och allt gick lugnt till.
    Ryggbedövningen gick jättebra (kändes knappt), det var den jag hade varit mest orolig för..

Det enda som var lite obehagligt var att livmodern drog ihop sig så jävla snabbt när de plockat ut barnet att det gjorde väldigt ont i typ en kvart (samtidigt som de sydde ihop). Dock är detta förmodligen ingenting mot för att föda vaginalt tänker jag.. De sa också att de aldrig varit med om det så det var säkert en jävla otur helt enkelt.

Läkningen gick jättebra, var lätt att röra sig efter bara någon dag (och halvlätt med hjälp på BB) även på bara alvedon och ipren som smärtlindring. 

• weasley
    Anonym (Hoppsan) skrev 2013-12-12 15:04:28 följande:
    låter som de flesta haft bra upplevelser ändå.

Jag har funderat en del sedan jag skrev detta och blir mer och mer övertygad att ks är det rätta för mig.

Jag är så sjukt rädd för kommande förlossning!

ska ha samtal om en vecka ang min förlossningsrädsla, tänk om dom vägrar! Gråter
    Det viktiga är att du pratar ut ordentligt och inte låter dig köras över. Sen beror det på vem du träffar och var i landet ibland, men gå in och kika i tråden "vägen till kejsarsnitt" för lite tips och tricks :)
Svar på tråden Planerat snitt