Inlägg från: Butterflie |Visa alla inlägg
  • Butterflie

Dom vill att jag "bantar" min 6 månaders, vad ska ja göra o hur???

Min 18 mån var också så rund. Det ger med sig, min dotter lärde sig gå senare än sina systrar pga det.
    Men nu går hon på förskolan och även om hon fortfarande har lite hull så är hon ingen budda längre. Här på bvc så sa både läkare och sköterskan att det var absolut ingenting att oroa sig för. Man ska inte heller banta barn under 3år läste jag någonstans. Googla på det.
    Låt din son äta när han är hungrig! Det kommer att ge med sig så fort han börjar att röra mycket på sig via lek och förskolan. Och du skriver ju själv att du inte ger honom en massa onyttigt heller.
    Vissa läkare/ sköterskor kan vara riktigt eländiga!
    Har med haft det jobbigt med vissa då de antydde att min äldsta åt för mycket och att jag gav min mellersta för lite mat. Skolsköterskan sa även att jag skulle dra ner på maten åt min helt normala 8åring, hon ligger mitt på strecket på längden men strax ovanför med vikten. man ser hennes revben men ändå tycker hon att min dotter är tjock eller nej hon sa att hon kommer att bli tjock bara för hon vägde 30kg ist för 28kg. Min mellersta tjatar hon om med, hon är kort och smal ja men vikten följer längden. Vissa sköterskor blir aldrig nöjda!

Svar på tråden Dom vill att jag "bantar" min 6 månaders, vad ska ja göra o hur???