• sofiekj

Ni som matar med ersättning

Av olika anledningar funkar inte amningen för oss. Min bebis på 4 veckor har blivit delvis ammad fram till nu blivit mindre o mindre och nu inte alls. Sen han föddes har han haft lite magknip och aldrig bajsat varje dag, men med mer ersättning o mindre amning har det blivit värre både med magknip och bajs. Han får nan pro 1 och vi funderar på att prova nan sensitive ( comfortis) Någon som har erfarenhet av den?

• Svar på tråden Ni som matar med ersättning
  • Lamcn

Hejsan! Jag ammade bara i 3 månader tills de tog slut på mjölk och fick börja med ersättning, Min kille har också haft problem med bajseriet sen han föddes och det vart inte bättre av ersättningen. Jag gav först semper 1 men den funkade inte alls på min son så jag började med nan pro 1, de vart liite bättre men inte bra, BVC sa att vi skulle köra med semper bifidus och det funkade jätte bra för oss, men den ska sluta säljas i sluter på november Vad jag förstår så jag köpte hem laktulos som man kan droppa i, (BVC sa att de gick lika bra) dock så var inte Min kille så liten som din så jag vet inte hur det är med åldern på det, :/ de kan du fråga BVC om, hur som haver så har jag aldrig behövt börja med laktulosen då jag testa rapsolja å de funkar finfint de med:) och min kille får Även sempers magdroppar som jag tycker är suveräna:)

• Lamcn

Kanske ska tillägga att vi även kör stenhårt med magmassage :) det gör Stor skillnad :) men när han ändå inte bajsat så är pysventilen väldigt effektiv, fötterna under hakan å så in med den:) släpper varje Gång på både gaser och bajs:)

• Clemmy

Jag ger min dotter Nan Comfortis och är väldigt nöjd med den. Jag bytte från vanliga Nan när hon var ett par veckor gammal för att hon hade så ont i magen.

• sofiekj

Tack för svar:)
    Lamcn: Vad är pysventil för något? Magmassage gör vi oxå dagligen. Trist de ska sluta sälja den ersättning som funkar för er!
    Clemmy: Hur snabbt märkte du att den funkade? Vi började i går kväll men märker ingen skillnad än så länge

• Clemmy

Det tog nån vecka eller så innan jag upplevde någon förbättring. Tror att det kan ta längre tid än så också tyvärr men det är nog bara att vara ihärdig och hoppas att det blir bättre. Ger du Sempers magdroppar också?

Pysventil kan du köpa på apoteket, det hjälper bebisen att få ut gas om det verkar som att den stannar kvar inne och ger magont.

• Clemmy

Just det, glömde, vi värmde också en liten vetekudde i form av en hund och la tassarna på dotterns mage när det var som värst. När den hade legat där en stund så bajsade hon alltid.

• frost84

Våran lilla kille på 2v får semper lemolac, körde vanlig semper först men magknip från första dagen... Nu såg nr 2 med lemolac o det är resan stor skillnad på magen *som tur är* Hade det på min äldre kille oxå, funkade super även på hans mage...

• Lamcn

Precis pysventilen köper du på apotek:) å är de besvärligt med gaser så hjälper verkligen den, kan hända att man får ha den inne en stund å typ vicka lite upp å ner å så, så brukar de släppa:) värt å ha hemma iaf, skulle aldrig våga va utan nu, ifall killen får riktig magknip;)

Svar på tråden Ni som matar med ersättning