• flm

SSK, frågor om vub!!

Hej! Jag är en sjuksköterska som funderar på detta med att plugga vidare. Det är ju så att alla vubbar kräver att man jobbat minst ett år 100%... jag har aldrig jobbat 100% utan kör på 90% då jag har en historia med stress och dåligt mående. Dock står det 100 på mitt anställningsavtal så är jag tjänstledig 10. Vad "bevisar" man sitt arbete med när man söker till vub? Kan jag "komma undan" med detta i och med vad som står på anställningsavtalet? Finns det någon chans att komma in på en vub utan 100% tjänstgöring? Tacksam för svar!

• Svar på tråden SSK, frågor om vub!!
  • flm

Är det så alltså att jag bara behöver jobba lite längre? Om man exempelvis jobbade 50% så måste man jobba två år för att få plugga vidare istället för ett år? Jag trodde det var tvång på att jobba 100%... jag har inte bråttom att plugga vidare i nuläget, men stressar upp mig själv av tanken på att tvingas jobba 100%. Kommer nog jobba många år till innan vub Vore ju suveränt om det är så som jag förstod dig Scrubs81, att det bara krävs lite längre tid inom yrket??

• flm

Tack så jättemycket för svaren! Känner mig så lättad och är taggad till att plugga vidare i framtiden!

Svar på tråden SSK, frågor om vub!!