Inlägg från: Emmearo |Visa alla inlägg
  • Emmearo

Kattpiss å maskintvätt :((

Har två st bondkatter ca 5 månader gammal. Syskon och av vardera kön. Under senaste månaden har hankatten kissat i våra sängar. Jag gör inte annat än tvättar efter honom.. Då madrassskydd, lakan, påslakan å täcke.. Som ni förstår e det extremt frustrerande. Vi har nu haft sovrumsdörrar stängda. Men så fort den öppnas eller råkas glömmas att stängas så e de blött i sängen när vi ska lägga oss. Annars tycker jag att katterna mår bra.. Kelar, busar, sover, äter och gå på lådan.. MEN varför å hur ska jag få han att sluta? Så här kan det inte fortsätta.. Jag går under!!!!!

• Svar på tråden Kattpiss å maskintvätt :((
  • Emmearo

Nej han är inte karterad..

Pondus skrev 2013-11-13 20:28:30 följande:
    Är han kastrerad? Om inte så borde ni göra deående eftersom han markerar. Dessutom borde en veterinär kolla så att han inte har urinsten. Visst att han är lite MEN det kan förekomma i sällsynta fall på unga djur. Urinstenen kan göra att han kissar på andra ställen än i lådan

Pondus skrev 2013-11-13 20:28:30 följande:
    Är han kastrerad? Om inte så borde ni göra det omgående eftersom han markerar. Dessutom borde en veterinär kolla så att han inte har urinsten. Visst att han är lite MEN det kan förekomma i sällsynta fall på unga djur. Urinstenen kan göra att han kissar på andra ställen än i lådan

Nej han är inte kastrerad.. Tänkte vänta till han är 6 månade för tror gränsen går där vad de gäller att man ska få kastrera..
  • Emmearo

Har en låda till två katter. Everclean använder vi.

Mindyy skrev 2013-11-13 20:35:57 följande:
    Vilken typ av låda och sand används?

Svar på tråden Kattpiss å maskintvätt :((