Kronofogden
Jag har lite problem med min ekonomi nu . Hoppas nån kan hjälpa mig.
Har 3 olika privatlån, betalar ca 2000 krona varje månader. Förra året började ta körkort, och det kom kosta ca 30 000kr. För det började sms låna. Nu har det gått över ett år, när har tagit sms lån efter sms lån. Nu har jag stoppat det. Men nu har jag en sms lån , som kommer inte att klara betala. Det är 11 000kr. Idag de ringde, och berättade att har inte råd att betala nu, att vad händer . De säger , ni kan förlänga lånet t. ex 30 dagar, kostar 1500kr. Sen betala en liten summa, Frågade om det går att dela upp lånet. nej, det går inte tyvärr, fick jag svaret. Sen sa de, att det åker in till inkasso, och frågade om det går där att dela upp. Fick svaret , att nej det går inte där heller. Efter det åker det in till Kronafogden. Där kan man väl göra en avbetalningplan.
Just nu jobbar jag deltid, ca 20 timmar i veckan, och tar a-kassa. Nästa år har jag sökt till högskola. Och nu till min fråga. Om jag kommer in, kommer att ta studiebidrag plus studielån. Men om jag är inskriven hos Kronafogden, kommer csn bevilja mig studielån eller inte.