• En struts

Syns det på facebook om jag varit inne och snokat på någons profil?

Ibland känner jag mig lite snokig, på främmande personer (eller kanske någon av dotterns klasskompisars föräldrar eller något). Jag vet att man kan ha en gästbok på facebook, där profilen kan se vilka som gästar en. Kan man även ha en gästbok, som ser att jag som ickevän har varit inne och kollat på deras profil?

• Svar på tråden Syns det på facebook om jag varit inne och snokat på någons profil?
  • FruTrött

Vadå? Kan man ställa in så att man ser vilka som varit inne på ens sida? Haha vad jobbigt!...jag gillar också att snoka ibland:) Men jag trodde inte att det syntes...

• Philippa

Vad för gästbok?? Det måste jag ha missat

• En struts

Min kusin hade en sån inställning, där hon kunde se hur ofta folk hade varit inne på hennes profil. Jag var inne riktigt ofta på hennes profil, då vi just hade hade fått kontakt, och då tog hon med mig på hennes "stalkerlista".

• En struts
    En struts skrev 2013-11-14 22:28:13 följande:
    Min kusin hade en sån inställning, där hon kunde se hur ofta folk hade varit inne på hennes profil. Jag var inne riktigt ofta på hennes profil, då vi just hade hade fått kontakt, och då tog hon med mig på hennes "stalkerlista".
    Och då var vi alltså vänner då. Men jag undrar om då även det syns om man icke är vänner, att man besökt någons profil.
  • Griseknoen35

Det här har jag missat totalt... Är du säker? Alltså då blir det som en besökslista? Det välkända med Facebook är ju just att sådant inte finns...??

• En struts
    Griseknoen35 skrev 2013-11-14 22:51:55 följande:
    Det här har jag missat totalt... Är du säker? Alltså då blir det som en besökslista? Det välkända med Facebook är ju just att sådant inte finns...??
    Nä, jag är ju inte säker på hur det förhåller sig, det är ju därför jag frågar...
    Men som sagt, min kusin sa att hon hade en sån funktion. Och jag tycker att jag hört talas om att det finns en sån funktion, med besökslista.
    Men jag blir ju lite tryggare när du säger,
    "att det välkända med Facebook är ju att sådant inte finns". Då kanske det inte är alltför vanligt att folk har sån besökslista iallafall?...
  • sportpappa

Det finns ingen sån funktion från Facebook. Det är möjligt att man genom tillägg till Facebook eller i webbläsaren kanske kan spåra vilka profiler folk besöker, men det kräver att alla lägger till samma tillägg och då får man ju skylla sig själv.

• EnGladPingvin

Det gick runt en falsk länk som påstod att man kunde spåra vilka som varit inne på ens sida för ett tag sedan. Många gick på den, men det visade sig vara total bluff. 

• FruTrött
    EnGladPingvin skrev 2013-11-15 08:15:40 följande:
    Det gick runt en falsk länk som påstod att man kunde spåra vilka som varit inne på ens sida för ett tag sedan. Många gick på den, men det visade sig vara total bluff. 
    skönt att höra...
  • En struts
    EnGladPingvin skrev 2013-11-15 08:15:40 följande:
    Jo, det var skönt att höra.
  • pluvdo

Jag har sett två olika såna där "tillägg" i Facebook som påstår sig kunna visa vilka som varit inne mest på ens profil och så, men med tanke på de resultat jag fick så tar jag nog dem med en nypa salt.

Och jag tycker att det vore konstigt om man kunde se om någon man inte är vän med varit inne på ens sida. För tänk då så många sådana "stalkers" som skulle komma upp ifall man hade ett vanligt namn.

Men först skall jag gå in i garderoben och säga pisspotta... men säg det inte till mamma.
Svar på tråden Syns det på facebook om jag varit inne och snokat på någons profil?