Fick 1000 kr när jag fyllde 25 år
Nu kommer ni säkert skriva att jag är bortskämd. Det är lugnt.
Men jag kan ändå inte låta bli att bli besviken. Mina föräldrar lever tillsammans, båda har heltidsjobb och undan sparade pengar. Fick reda på att de bokat en New York resa ett par veckor innan min födelsedag. Är såklart glad för deras skull att de ska åka iväg. Jag bor 20 mil bort och träffar dom sällan men har telefonkontakt flera gånger i veckan. På min födelsedag sa mamma att jag skulle få pengar som jag kunde göra vad jag ville för. Har en dröm att åka på solsemester som jag inte har varit på de senaste 3 åren pga dålig ekonomi. Har fortfarande inte den bästa ekonomin och det är precis att jag får ihop det varje månad. Någonstans inom mig hade jag kanske hoppats på att jag skulle få en liten resa, behöver inte vara något dyrt. Men kanske en resa för ca 3000-4000. De har pengar och de har haft god tid på sig att spara men i stället köper de en resa till sig själva (kan tillägga att de åker på en resa varje år) Hur som helst såg jag att mamma hade satt in 1000 kr på mitt konto och kände mig besviken. Den tusenlappen gick till räkningar. Det känns så jävla otacksamt att skriva detta men jag känner mig besviken. Rätt/fel?