• VictoriaJ02

Hur många av er måste ha kaffe på morgonen för att piggna till?

Ja svensken är ju bland de största kaffekonsumenterna i världen. Hur viktigt är det för er att få ert morgonkaffe?

Och hur blir du om du av någon anledning måste avstå?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många av er måste ha kaffe på morgonen för att piggna till?
  • Fräkenfröken

Dricker kaffe i perioder, men ofta ger kaffet mer negativt än positivt i större mängder; huvudvärk, ibland magproblem osv.

Vänligen
  • straw2008

Skulle aldrig tillåta mig själv att bli beroende av kaffe. Man får svinfula tänder luktar apa osv. Tycker det är hemskt hur vissa beter sig när kaffemaskinen på jobbet är trasig. Som alkisar typ.

I kinamockaskogen.....
  • kattm

Det värsta jag stött på i kaffeberoendeväg var en sommar för många år sedan när jag sommarjobbade. Ett gäng entreprenörer skulle utföra underhållsarbete och glömde köpa nytt kaffe några dagar i rad. Efter typ tre dagar stod en av entreprenörerna inte ut längre utan tog sista slatten ur kaffebryggaren, ungefär en halv kopp kallt, tre dagar gammalt, trögflytande kaffe och hällde i sig. Det såg inte så gott ut, och hans ansiktsuttryck visade att det nog inte var det heller...

Själv har jag aldrig lärt mig tycka om kaffe men kan pina i mig en kopp av sociala skäl ibland (t ex besök hos äldre som bara har kaffe att erbjuda och det är enklare att tacka ja än nej).

• sär skriven

Jag dricker gärna kaffe medan jag vaknar till, men jag blir inte så mycket piggare av det. Det är en del i morgonritualen, helt enkelt. I nödfall kan jag vara utan.

Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Anks

Dricker två koppar kaffe varje morgon, sen ibland på dagen om det är fika, men det är inte alls viktigt för mig. Morgonkaffet däremot är jättevitktig. Det är som godast på morgonen, man har nått att värma sig lite på när man är morgonfrusen och så blir jag lite piggare. Jag är lite småhängig utan morgonkaffet och så får jag lätt huvudvärk. Annars är det ingen jättefara, kan dricka te också om kaffet är slut. 

• Mercurialis

Jag dricker inte kaffe alls.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Severus

Blir inte pigg av kaffe. Inte av energidrycker heller.

Dricker kaffe för jag tycker det är gott

Piece of cake to get rid of a piece of shit...
  • Zinjulu

Jag dricker inte kaffe alls... MEN jag måste ha mitt morgon te

♥ Mamma till Julia 030527, Emilia 080108 och Agnes 100708
Svar på tråden Hur många av er måste ha kaffe på morgonen för att piggna till?