• kerforsgren

Sportamore vägrar ta emot retur på tröja!

Jag har lite funderingar...

Som rubriken lyder så vägrar Sportamore ta emot en retur på en tröja dom säger det finns sminkfläckar på- fläckar som inte jag ser även om dom markerat ut det med en tejpbit. Jag kan se en färgskillnad som är mindre än en milimeter stor, som bara synd på framsidan. Tröjan är i mina-och många av mina vänners ögon helt felfri.

Vad kan jag som konsument göra? Tröjan passar mig dessutom inte vilket var anledningen jag skickade tillbaka den. Så nu måste jag betala för en felfri, för liten tröja som jag inte kan ha.

Här är den avgörande fläcken. Det är bara den. Andra "fläckar" är bara skuggor eller tejpen.

• Svar på tråden Sportamore vägrar ta emot retur på tröja!
  • viseversa

Är det fläckar på den är det ju svårt att sälja den vidare. Så jag förstår att dom inte vill ta tillbaka den.

• kerforsgren

Det finns ju inte ens någon fläck. Det är en knappt millimeter stor färgskillnad som kan vara vad som helst. Som lika gärna hade kunnat vara där när jag fick den första gången och provade den för den syns inte i vanlig ljus och när man har på sig den

• Spacefrog
    kerforsgren skrev 2013-11-15 13:50:08 följande:
    Det finns ju inte ens någon fläck. Det är en knappt millimeter stor färgskillnad som kan vara vad som helst. Som lika gärna hade kunnat vara där när jag fick den första gången och provade den för den syns inte i vanlig ljus och när man har på sig den
    En fläck är väl ändå en fläck? Och då är den inte ny. Hade du velat få en tröja på posten med någons smink på?

Förstår att det är jobbigt, och drygt. Men ändå. 
  • kerforsgren
    Spacefrog skrev 2013-11-15 14:02:49 följande:
    En fläck är väl ändå en fläck? Och då är den inte ny. Hade du velat få en tröja på posten med någons smink på?

Förstår att det är jobbigt, och drygt. Men ändå. 
    Hade inte jag sett den hade inte jag vetat om det och jag hade inte lidit av det. Jag hade inget smink på mig när jag provade kläderna och lämnade tillbaka den helt felfri. 
  • kerforsgren
    viseversa skrev 2013-11-15 14:03:37 följande:
    Den är liiiiten ja men jag ser en fläck i alla fall.
    Ytterst ytterst liten och inte ens synlig i vanligt ljus. Såg den inte när jag packade ner det och skickade tillbaka den och nu måste jag betala 500 kr för ett plagg jag inte ens kan ha :S
    Kan lika gärna ha kommit från dom när dom kollat på plagget. Kan man köpa kläder i vanliga varuhus där ingen kollar till plaggen förstår jag inte hur detta är så omöjligt att skicka tillbaka . 
  • Fia 28

Jag tycker faktiskt fläcken syns rätt bra. Tvätta den och sälj på blocket eller något.

• kerforsgren

Den är verkligen iögonfallande den där fläcken ..
  • Fia 28

Visst, men den är ändå där. Och jag tror du håller med om att du själv inte vill köpa nya kläder med fläckar på?

• kerforsgren
    Fia 28 skrev 2013-11-15 15:26:05 följande:
    Visst, men den är ändå där. Och jag tror du håller med om att du själv inte vill köpa nya kläder med fläckar på?
    Jag håller med där, men när den inte syns ? .. 
  • Anghammarad
    kerforsgren skrev 2013-11-15 15:31:02 följande:

Fast det gör den ju.
  • Fia 28
    Nej jag förstår det är störande. Men eftersom de har hittat fläcken, även om den är liten, så får de vägra retur.
    Kanske det går att ta en rengöringsduk och dutta försiktigt och sen skicka tillbaks och säga du inte hittar någon fläck? 
  • Griseknoen35
    Men fläcken syns ju? Den syns klart och tydligt på bilderna. En fläck är en fläck. Oavsett om du var sminkad eller ej när du provade den så har du förmodligen lyckas fått dit en fläck ändå. Tvätta den och sälj den på tradera. Är den ny och kostade 500 så lär du få ganska bra för den där.
  • Bok

Märkligt att du i en annan tråd om samma sak skriver om den andra tröjan som du också fick tillbaka där det råkade komma sminkfläckar när du provade, medan här skriver du att du hade smink på dig.

kerforsgren skrev 2013-11-15 14:06:00 följande:
    Hade inte jag sett den hade inte jag vetat om det och jag hade inte lidit av det. Jag hade inget smink på mig när jag provade kläderna och lämnade tillbaka den helt felfri. 
    "Försökte returnera två tröjor. Ett kritvitt linne som det råkade komma sminkfläckar på när jag provade och en annan som inte passar mig."

www.flashback.org/t2258809 

Hur skall du ha det...? 

Kanske du startade denna tråd dagen efter eftersom du inte fick något medhåll på flashback eftersom du där skrev att du hade haft smink på dig......
  • felicityporter
    kerforsgren skrev 2013-11-15 14:06:00 följande:
    Fast det hade du ju. 

När jag först läste din tråd höll jag med dig om att det var småaktigt av Sportamore att inte ta emot din retur, men du utelämnade ju viktiga detaljer i din trådstart. Du skickade tillbaka två varor, ett vitt linne som var nedkletat av smink (ditt smink, enligt din andra tråd) och denna tröjan. Eftersom det vita linnet var så sunkigt granskade de självklart även den andra tröjan extra noga, eftersom ingen annan kund vill ha dina foundation/puderrester på en tröja som de betalat 500 spänn för, oavsett hur små dessa rester är. 

Jag vurmar för god kundservice och avskyr företag som skiter i sina kunder, i detta fall gör Sportamore helt rätt och du får se denna femhundralapp som en läropeng. I fortsättningen kommer du säkert vara noga med att vara ren när du provar kläder som eventuellt inte passar. 
  • Indianica

Du hade nog lite otur eftersom du skickade tillbaka ett linne fullt av mycket synliga msinkrester, då tittade de säkert extrem,t noga på den andra tröjan och upptäckte en fläck de annars säkert förbisett och som ingen annan köpare hade upptäckt (mest troligt, men säker kan man aldrig vara).

En undran: hur kunde du skicka tillbaka ett vitt linne fullt av smink?

• frappa
    Indianica skrev 2013-11-30 11:28:11 följande:
    Du hade nog lite otur eftersom du skickade tillbaka ett linne fullt av mycket synliga msinkrester, då tittade de säkert extrem,t noga på den andra tröjan och upptäckte en fläck de annars säkert förbisett och som ingen annan köpare hade upptäckt (mest troligt, men säker kan man aldrig vara).

En undran: hur kunde du skicka tillbaka ett vitt linne fullt av smink?

Känner en på HM, där komemr dom tillbaka med kläder dom använt och tvättat massor av ggr.

Och inbillar sig ska få byta, så en del som inte har alla höstar i stallet.

Så är detta nog helt normalt.

Svar på tråden Sportamore vägrar ta emot retur på tröja!