• Anonym (Sugen)

Återfall

Jag är missbrukare. Jag missbrukar mat, sex, shopping, droger och alkohol i den ordningen. Så fort jag slutar med ett missbruk tar något annat vid. Jag har gått KBT och det fungerade då men inte längre. Nu har hag haft några riktigt jobbiga veckor på jobbet och privat och suget ör värre än någonsin. Jag brukar röka hasch varje dag men har inte rökt på 14 dagar nu, inte knullat och har ingen matlust. Men då har jag druckit mer istället. Summan av lasterna är konstant. Jag ska hälsa på några gamla vänner i några dagar och planerar att knarka så jävla mycket jag bara kan. Jag tänker vara full och hög dygnet runt. Har gjort en beställning på allt utom heroin. Fast egentligen vill jag inte, vill ju bara må bra och vara en vanlig svensson. Känner mig så dålig och låg, splittrad, rädd, förväntansfull. Jag vill inte dö jag vill bara inte leva!

• Svar på tråden Återfall
  • EnLitenSvamp
    Anonym (Sugen) skrev 2013-12-26 08:57:43 följande:
    Detta är en sån liten håla så jag vill inte ha prat på byn om mitt missbruk. Alltså får ingen veta här. Jag har haft en väldigt nära vän som jag kunnat prata om allt med. Vi har gjort allt tillsammans. Nu har hon inte svarat i telefon sen i somras, jag får bara inte tag i henne. Vet inte ens om hon lever :(
    Okej jag förstår vad du menar. Jag antar att din vän inte bor i din "by"?? Och vad menar du med att hon inte svarat?? Går det fram någpn signal eller säger de bara att abonnenten inte kan nås?? Har du testat att leta upp henne på ratsit.se? Hennes anhöriga kommer att dyka upp på skärmen om du får en "träff".
    throw me to the wolves and i will return leading the pack.
  • Anonym (Sugen)

Hon blir deppig ibland och "försvinner". Det har hänt många gånger förut. Ibland kan det ta ett år innan hon hör av sig. Jag har pratat in på svararen men hon ringer inte upp. Framåt våren kommer hon nog ringa plötsligt och be om ursäkt. Men denna gång vet jag inte om jag kan förlåta. Jag har verkligen behövt henne i höst och vinter . Hon hade tex lovat hjälpa med flytten och vissa viktiga grejer men hon bara sluta höra av sig.

• EnLitenSvamp
    Anonym (Sugen) skrev 2013-12-26 13:02:00 följande:
    Hon blir deppig ibland och "försvinner". Det har hänt många gånger förut. Ibland kan det ta ett år innan hon hör av sig. Jag har pratat in på svararen men hon ringer inte upp. Framåt våren kommer hon nog ringa plötsligt och be om ursäkt. Men denna gång vet jag inte om jag kan förlåta. Jag har verkligen behövt henne i höst och vinter . Hon hade tex lovat hjälpa med flytten och vissa viktiga grejer men hon bara sluta höra av sig.
    Vad gör hon när hon blir det deppig?? dricker en massa alkohol, tar droger?Både och?

En "vän" som försvinner på det där sättet skulle jag knappast kalla vän. Får man fråga varför du behöver en kvinna till flytthjälp? Låter som om det vore mer praktiskt med manligt sällskap då det inte allt för sällan krävs fysiska ingrepp. Men ditt utbud av vänner/kompisar är väldigt begränsat? 
  • Anonym (Sugen)

Nej, hon dricker inte och tar inte droger. Hon ligger nog bara i sängen skulle jag tro. Sen är det väldigt sexistiskt att tro att kvinnor inte kan vara behjälpliga vid flytt. Denna kvinna råkar vara både lång och stark. Sen finns det ju andra saker man kan behöva hjälp med vid en flytt än att bära och lyfta. Men nu är det inte hennes fysik, psykiska problem eller min flytt som diskuteras här. En sak har du dock rätt om, hon är ingen bra kompis och den här gången var den sista. När hon behagar höra av sig igen ska jag säga tack och hej. Jag är däremot en väldigt bra kompis som stått vid hennes sida nör hon behövt hjälp.

• EnLitenSvamp
    Anonym (Sugen) skrev 2013-12-26 15:40:33 följande:
    Nej, hon dricker inte och tar inte droger. Hon ligger nog bara i sängen skulle jag tro. Sen är det väldigt sexistiskt att tro att kvinnor inte kan vara behjälpliga vid flytt. Denna kvinna råkar vara både lång och stark. Sen finns det ju andra saker man kan behöva hjälp med vid en flytt än att bära och lyfta. Men nu är det inte hennes fysik, psykiska problem eller min flytt som diskuteras här. En sak har du dock rätt om, hon är ingen bra kompis och den här gången var den sista. När hon behagar höra av sig igen ska jag säga tack och hej. Jag är däremot en väldigt bra kompis som stått vid hennes sida nör hon behövt hjälp.
    Nu vet jag inte hur du har det hemma då det verkar räcka med dig och Xena :P Och givetvis så är det så att jag skriver/hintar att en man vore bättre. vad 17 hade du själv skrivit?

Om vi bortser från henne så borde du väl rimligen kunna få hjälp av någon annan? och ja, säga hej och tack räcker gott och väl för finns det ingen "ursäkt" så är man fan ingen kompis än mindre vän. Att du har ställt upp för henne räknas tydligen inte som du kanske märkt
    Be with a man who ruins your lipstick, not your mascara.
  • Anonym (fd missbrukare)

Fattar du inte människa knark finns överallt spelar ingen roll vart du flyttar sålänge du inte är bestämd att lägga av helt. Ingen annan kan hjälpa dig. Ingen kan vara med dig 24//

Du väljer själv hur du vill att ditt liv ska se ut. Så fort suget kommer det är då du ska stå emot och vara som starkast. 

• Anonym (ledsen kille)

Har själv fått återfall på saker som jag inte borde använda som vuxen.

• Anonym (Sugen)

Jag flyttade inte för att sluta missbruka. Det var planerat sen länge. Och nej lillasvampen jag hade aldrig ifrågasatt val av flytthjälp.

• EnLitenSvamp
    Anonym (ledsen kille) skrev 2013-12-27 01:10:12 följande:
    Har själv fått återfall på saker som jag inte borde använda som vuxen.
    Vad är det för droger man ska ta som ung men inte som vuxen??Drömmer

Tog återfall igår. Knappast något jag är stolt över men det är som det är. Inget att älta i.
    Anonym (Sugen) skrev 2013-12-27 07:31:27 följande:
    Och nej lillasvampen jag hade aldrig ifrågasatt val av flytthjälp.

Du svarade aldrig på frågan hur vida någon annan kan hjälpa dig?
  • BandAnna
    Anonym (Sugen) skrev 2013-12-15 15:11:28 följande:
    Jag hoppas jag får komma till psyk för jag har så mycket inom mig som jag inte kan prata med någon om. Jag ser ingen drog som min akilleshäl . Men det jag saknar mest är cannabis. Det är ju så värdelöst tråkigt att vara nykter. Vad gör folk om kvällarna?

Som svar på din fråga om vad folk gör på kvällarna:

Kan bara svara för mig själv men projekt projekt projekt.

Syr, fotar, målar, bygger hemsidor, bakar, träffar vänner, går på bio, åker snowboard, fäktning, pysslar med saker till djuren, på sommarn drar man och badar, bygger egna möbler, inreder hemmet, pusslar, läser....det är bara fantasin och viljan som sätter gränser. 

Livet är inte meningslöst bara för att man inte pundar. Snarare tvärtom. 

• Anonym (ledsen kille)
    EnLitenSvamp skrev 2013-12-28 14:37:57 följande:
    Vad är det för droger man ska ta som ung men inte som vuxen??Drömmer

Tog återfall igår. Knappast något jag är stolt över men det är som det är. Inget att älta i.

Du svarade aldrig på frågan hur vida någon annan kan hjälpa dig?
    Det är ett återfall på något annat än droger och menar att det jag har fått återfall på har med baby saker att göra med och inget olagligt men är ju inte normalt att vuxna använder direkt.
  • EnLitenSvamp
    Anonym (ledsen kille) skrev 2014-02-06 12:05:37 följande:
    Det är ett återfall på något annat än droger och menar att det jag har fått återfall på har med baby saker att göra med och inget olagligt men är ju inte normalt att vuxna använder direkt.
    Har med babysaker att göra?? Hur menar du?
    We all get addicted to something that takes the pain away.
  • Anonym (ledsen kille)
    EnLitenSvamp skrev 2014-02-07 12:42:24 följande:
    Har med babysaker att göra?? Hur menar du?
    Menar på återfall, kan ju vara flera saker
  • EnLitenSvamp
    Anonym (ledsen kille) skrev 2014-02-07 12:59:14 följande:
    Menar på återfall, kan ju vara flera saker
    Jo det fattade jag också men jag undrade vad det var som du återfallit på.
    May your joy be deep as the ocean your sorrow light as its foam.
  • Anonym (been there)

Om du TS vill sluta så vill jag råda dig att gå på ett NAmöte eller fara på LP kontakten om ni har något sånt i er stad. Den vägen hjälpte mig.

• Anonym (ledsen kille)
    EnLitenSvamp skrev 2014-02-07 15:55:33 följande:
    Jo det fattade jag också men jag undrade vad det var som du återfallit på.

Att jag har börjat med napp igen.
Svar på tråden Återfall