• Anonym (uf)

Någon som valt att inte träffa sitt barn alls?

boföräldern vägrar umgänge mellan mig och barnet som går i högstadiet.
    Barnet far så illa av allt att soc vill träffa barnet och skolan skickar remiss till bup.

Barnet är oerhört lojalt och vet om att alla möten resulterar i ett papper som föräldrarna läser och vågar aldrig säga sanningen om något utan allt handlar om lojalitet för att ha det bra och slippa skäll över vad som är sagt.

Jag funderar nu att helt säga upp kontakten med mitt barn för att barnet ska slippa detta oändliga hela tiden med verkställigheter och stämningar mm mm

Är det andra som sagt upp kontakten med sitt barn?     

• Svar på tråden Någon som valt att inte träffa sitt barn alls?
  • Griseknoen35

Men vill inte barnet ha kontakt med dig? Går barnet i högstadiet så borde ni ju kunna prata på telefon mm.. Hur ser umgänget idag ut?

• Anonym (uf)

finns domslut på umgänget sedan sommaren.

boföräldern vägrar umgänge så idag är det inget umgänge alls.

nej barnet vill inte prata med mig.

slog sönder sin telefon efter ett samtal vi hade om att vi skulle ses enlig domslut.

barnet ringer inte mig, har inte pratat med barnet alls på över en månad..   och jag ringer inte dig och blir utskällt av boföräldern.        

• Anonym (s)
    Anonym (uf) skrev 2013-11-15 18:25:17 följande:
    finns domslut på umgänget sedan sommaren.

boföräldern vägrar umgänge så idag är det inget umgänge alls.

nej barnet vill inte prata med mig.

slog sönder sin telefon efter ett samtal vi hade om att vi skulle ses enlig domslut.

barnet ringer inte mig, har inte pratat med barnet alls på över en månad..   och jag ringer inte dig och blir utskällt av boföräldern.        
    Och det är omöjligt att skicka ett sms till barnet nån gång i veckan? Ett enkelt "jag älskar dig och finns när du behöver mig"?
    Det är bättre att dumpa barnet? 
  • Anonym (uf)
    Anonym (s) skrev 2013-11-15 18:28:11 följande:
    Och det är omöjligt att skicka ett sms till barnet nån gång i veckan? Ett enkelt "jag älskar dig och finns när du behöver mig"?
    Det är bättre att dumpa barnet? 

ja barnet slog sönder sin mobil. har inget annat nummer (eller så är barnet förbjudet att berätta något annat nummer för mig)
    sms är omöjligt..

men om barnet nu säger att det mår dåligt av att bli kontaktad av  mig.. varför ska jag skicka sms?    
  • Anonym (s)
    Anonym (uf) skrev 2013-11-15 18:30:17 följande:

ja barnet slog sönder sin mobil. har inget annat nummer (eller så är barnet förbjudet att berätta något annat nummer för mig)
    sms är omöjligt..

men om barnet nu säger att det mår dåligt av att bli kontaktad av  mig.. varför ska jag skicka sms?    
    Därför att en förälder ska alltid finnas där. Hade min far gjort en sån sak, som att höra av sig ändå och bara sagt att han älskar mig så är jag övertygad om att jag hade haft en pappa idag. 

• Griseknoen35

Oj okej.. Tror att det bästa du kan göra är att visa barnet att du alltid kommer finnas där. Någon dag kommer barnet till dig. Skicka ett sms någon gång i veckan där du skriver att du älskar barnet, att du hoppas det går bra i skolan. Ställ inga krav. Visa bara att du finns, bryr dig och inte skiter i ditt barn! Du har allt att vinna på det! Så småningom kan du kanske fråga barnet om den vill följa med på en fika eller vad som. Ställ inte till några begå, krav mm. Låt allt lugna ner sig just nu. Tvister, bråk mm tar oerhört mycket på barnen som alltid står i kläm :(

• Anonym (uf)

vi har ju domslut på umgänge.

boföräldern vägrar.
    jag går till verkställighet å det är inte första gången..

men barnet säger ju att det inte vill åka till mig...

Jag har ju visat att jag verkligen vill ha umgänget att domen följs så vi får ses.
    Men barnet vill inte.

Barnet vill inte prata med mig slog sönder mobilen för att barnet var arg för att jag hade ringt och sagt att jag vill barnet kommer så vi får ses.

• LinneaJosie
    Anonym (uf) skrev 2013-11-15 18:37:45 följande:
    vi har ju domslut på umgänge. boföräldern vägrar. jag går till verkställighet å det är inte första gången.. men barnet säger ju att det inte vill åka till mig... Jag har ju visat att jag verkligen vill ha umgänget att domen följs så vi får ses. Men barnet vill inte. Barnet vill inte prata med mig slog sönder mobilen för att barnet var arg för att jag hade ringt och sagt att jag vill barnet kommer så vi får ses.            

Så släpp kravet på umgänge face to face? Gör som många föreslagit och sms nån gång i veckan/månaden att du älskar hen och alltid finns kvar. Har du inget mobilnummer till barnet så maila eller skriv ett brev. Du kan ju lägga ner processandet utan att ge upp hoppet om enrelation med ditt barn. Beklagar att det blivit så för er!
  • Anonym (uf)

Så ska ett barn i den åldern få bestämma själva om de inte vill träffa sin andra förälder mer menar du?
    Är de mogna för ett sådant stort beslut??

det handlar inte om småsaker utan om kontakten med sin förälder     

Svar på tråden Någon som valt att inte träffa sitt barn alls?