• Anonym (Ts)

Hur får ja igång min sambo igen?

Vi träffades för 2,5 år sedan. I början knullade vi som kaniner. Hände att han kom hem för en snabbis på lunchen osv. Sedan i februari har vi försökt få barn utan resultat. Men sedan typ 1,5 år tillbaka drygt så blir de mer o mer sällan vi har sex. Sen februari blir de liksom "på rätt tid" i månaden men i övrigt i princip ingenting så i bästa fall 2-3 ggr i månaden... O då som sagt på "rätt tid"... Så himla tråkigt. Ja tycker att ja försökt me allt men ingenting hjälper, känns de som. Har provat sexiga underkläder o kläder, romantiska middagar, filmmys, mys i soffan, "pilla/smeka" på honom mitt i natten, morgonen, när som på dagen, sagt rakt ut att ja vill ha sex/knulla, skrivit mysiga sms, skrivit porriga sms, bara hållt om, kramat o smekt, väntat på att han ska ta iniativ. Alltid ja som tar initiativ till sex.. osv osv osv men ingenting hjälper. Vad ska ja ta mig till för att få igång honom igen? Svaren blir oftast "inte nu, ja e trött", "ja e inte sugen nu", "ja vet att du vill men ja vill inte", "ja har nyss vaknat", eller så säger han ingenting o tar bort mina händer. Senaste året har han kanske tagit iniativ till sex en el två ggr. O de va länge sen! Ja vet inte om ja har något överdrivet stort sexbehov men ja har inget emot att ha sex åtminstone flera ggr i veckan, gärna varje/varannan dag o ibland ett par ggr om dan men här blir de som sagt i bästa fall 2-3 ggr i månaden :( Ja har försökt vänta ut honom oxå men då händer ingenting på flera månader.

• Svar på tråden Hur får ja igång min sambo igen?
  • mkunelius

Hej, jag har samma problem med min sambo. Vi båda jobbar, har inga barn. (25 och 30år). Två stora hundar att ta hand om. Nu är det så att hon säger att hon inte har ngn sexlust och har inte ens onanerat på flera år. Jag försöker verkligen prata om det och hon verkar vilja lösa "problemet" och sa till mig att jag ska läsa på lite om andras problem och märkte ganska fort att kommunikation är svaret. Vi har sex ca 1 gång i månaden ibland lite mer i bland lite mindre. När vi väl har sex så tycker iaf jag att det är bra, hon har sagt flera gånger att jag är den bästa hon vart med och att hon tidigare knappt fick orgasm med andra killar. Hur får jag henne till att vilja ha mer sex? Jag vill inte alltid behöva ta initiativet känns som jag typ "ber" om sex.

• Anonym (Ts)

Puffar för tips o råd

• Robespierre

Alltid lika roligt att läsa om kvinnor som inte kan änvända sitt säkraste kort =sex,

4 8 15 16 23 42
  • Anonym (Bocken Bruse)

Trodde innan jag började läsa här på familjelivs forum att det mestadels var kvinnor som var ovilliga eller hur jag ska säga . Jag är själv en riktigt kåt man på 39 år som vill jämt en riktig kåtbock ! och genom sig själv tror man sig känna andra heter det ju och i detta fall men .  Nu är jag ingen bock på det viset som ar haft 1000 kvinnor . Jag är bara inne på min tredje . Vårt förhållande är 14 år gammalt och vi har haft intensivare perioder och svalare . Nu är sexlivet åter svalt . Ligger på 1-2 gånger i månaden . Hon vill inte mera just nu . Själv har jag som ideal varje dag om jag fått som jag velat . Jag hoppas att det blir bättre snart igen .

Verkar som att man borde välja partner mera efter hur det fungerar i sängen .. .

Och till Ts vet jag inte vad jag ska ge för råd . 
    Tycker hon till sättet låter som en drömkvinna iallafall i sängen Flört

Jag blir alldeles häpen att det finns men som inte är sugna .

Svar på tråden Hur får ja igång min sambo igen?