Kuggade IGEN!!! 2:a gången.. Är så deppig! (ganska långt)
Nu har jag kört upp två gånger med bil och kuggat båda. Är så jävla trött på detta.
Första gången var det helt självklart, var så nervös att jag fick en fet blackout och glömde hur man parkerar, körde in på en förbjuden gata (xD) osv... Och det tog jag helt ok, arg på mig själv såklart) och övade jätte mycket på självförtroende och både backning och vändning och allt. Körde med flera olika trafiklärare som sa samma sak: "du är helt o hållet redo för detta!" . SÅ, igår var det dags igen... Var hur lugn som helst och var jätte noga med speglar (räknade verkligen sekunderna emellan varje titt, så att jag aldrig skulle missa att kolla), hastighet, regler och följde skyltar. Behövde inte stanna inför rondell en enda gång då jag planerade varje steg väldigt ordentligt. Ända gången jag kände "fan" var vid backningen runt hörn, det gick hyfsat bra men hamna lite snett med bakdelen på slutet. Prövaren kollade knappt en enda gång framåt förutom vid väganvisning) utan satt och pratade med min trafiklärare. Han be mig köra tillbaka när provet är slut och jag känner mig hyfsat lugn fortfarande. Men ICKE. PROVET ÄR INTE GODKÄNT. Hans argument var:
1. Du gjorde en liten "päronsväng" när du skulle in på sidogata.
2. Du körde lite för nära en stillastående postgubbe. (höll ändå ut åt sidan så mycket jag kunde och körde långsamt)
3. Du kollar inte i speglarna. (?)
4. Låg lite för mkt åt vänster en gång i en rondell. (Fast i mitt körfält fortfarande)
Jag vart väldigt chockad och så oxå min trafiklärare. Min lärare körde tillbaka till trafikskolan och sa att det var det värsta, han hade haft elever som gjort stora misstag som ändå blivit godkända, och han kände sig helt säker på att jag skulle fixa det.
Jag accepterar självklart beslutet men är oerhört besviken och självförtroendet suger.
Känns rent av skit. Fick en uppkörning i Kungälv (bor i Gbg, körde upp i Mölndal båda gångerna) nu på måndag, men är riktigt depp över detta och prestationsångesten bara ökar...
Så, tack till dig som orkade läsa min frustration. Någon som själv har erfarenhet av nått liknande detta? Veeeet att det finns MASSOR som klarat det på första försöket men nu behöver jag tips och stöd och pepp! Någon som har erfarenheter av Göteborg och Kungälv?