Anonym (förvirrad) skrev 2013-11-16 20:33:28 följande:
Jag är 25 och studerar varför jag inte kan flytta dit. Jag antar väl att det är han sökt hjälp, men såklart det är ingen garanti och det är bara så svårt att ta sig ur. Känslan av att man blir så passiv att man egentligen inte orkar bry sig om något, Även fast min magkänsla säger att jag bör lämna.
Följ din magkänsla, studierna kan du återuppta.
Ditt liv är värt mer.
Jag överlevde när han försökte strypa mig, jag stannade ändå.
Han bröt benen i min kropp, jag stannade ändå.
Inte förr än jag ställdes inför ett ultimatum var jag tvungen att välja och jag valde livet, mer ingående kan jag inte vara så här öppet.
Ring kvinnojouren, de kan hjälpa dig.
Queenie70 skrev 2013-11-16 20:27:13 följande:
Problemet är ATT du stannat så länge att du låtit dig brytas ned. Lösningen på det kan du bara hitta hos dig själv. Alla låter nämligen inte det hända och gå så långt. Hans terapi kan inte hjälpa DIG. Han har ansvar för sina handlingar och sitt tillfrisknande. Och bara du har ansvar för dina handlingar och ditt tillfrisknande. Ingen annan kan eller kommer att ta ansvar för det oavsett av vilka orsaker du sitter där du sitter idag. Det må låta hårt, men det är den bistra sanningen att ingen kommer att rädda dig. Du måste rädda dig själv.
Du har rätt i det du säger men det är såååå svårt. Det känns omöjligt, man känner sig bakbunden av själva livet.
Men som sagt, du har rätt.
Hårda men sanna ord.