Inlägg från: Russinet |Visa alla inlägg
  • Russinet

Hjälper terapi för en kvinnomisshandlare

Queenie70 skrev 2013-11-16 20:06:16 följande:
    Det är väl bra att han har viljan att ändras och går i terapi. Nu ska du fråga dig vad det är för störning du har som med fara för ditt liv väljer att stanna ? Självklart flyttar man tills man har klara bevis på att vederbörande är helt rehabiliterad. Ett destruktivt farligt förhållande kan bara existera om man är två som deltar.

jag tycker du borde ta och läsa på om kvinnomisshandel innan du yttrar dig och skuldbelägger den utsatta. det handlar inte om någon störning hos offret. jag har vuxit upp med en pappa som misshandlat min mamma och min och hennes rädsla för att lämna hade ingenting att göra med någon störning hos oss. det är den som misshandlar som är störd. den som blir utsatt bryts ned psykiskt och hela livssituationen är ofta mer komplex än man kan föreställa sig. du ger "råd" till en 25-åring. hur mentalt stark var du själv i den åldern? ett förhållande som innehåller misshandel är inte jämlikt. det är inte "två som deltar" utan en som håller en annan person som gisslan med hjälp av hot och våld + ömhet och kärlek.
Svar på tråden Hjälper terapi för en kvinnomisshandlare