• NenneLo

Fick du större näsa under graviditeten?

Ja, som rubriken lyder, fick ni större näsa vid graviditet? Jag hade världens största potatis när jag väntade sonen och är jag gravid igen och den håller på att växa till sig!

Har även hört en myt att om man får svullen näsa så bär man på pojke. Lite roligt eftersom det är en pojke i magen. Bara skrock, men ändå, lite roligt. Tungan ute Stämde det på er? Flört

2011-09-13 Loke
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick du större näsa under graviditeten?
  • fluu

Inte vad jag märkte av nej. Tycker inte heller att det ser ut så när jag tittar tillbaka på bilder från den tiden.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • NenneLo
    fluu skrev 2013-11-16 19:50:07 följande:
    Inte vad jag märkte av nej. Tycker inte heller att det ser ut så när jag tittar tillbaka på bilder från den tiden.
    Lyllos dig säger jag bara Skrattande Ni ska se mitt leg som är taget i mitten av förra graviditeten... Det är hemskt att behöva visa upp det Tungan ute
    2011-09-13 Loke <3 I väntan på lillebror BF 2014-03-11 <3
  • viseversa

Nej inte det minsta större. Vilket är tur då jag redan har ganska stor näsa. Jag har varit gravid 4 gr varav en var en pojke. : )

• NenneLo
    Maryam88 skrev 2013-11-16 20:53:59 följande:
    Fått 2 pojkar och haft svullen näsa båda gångerna. Haha
    Tur att näsan går tillbaka till sin ursprungliga form sen, haha!
    Lady Gaga skrev 2013-11-16 20:54:39 följande:
    haha visste inte ens att man kunde få det
    haha! Var lycklig så länge du slipper... hälsningar Rudolf med den röde mulen

• shine

Ja ha?! Det förklarar saken! Har två pojkar nu och googlade precis näsoperation. Ha ha

• The Fugly

Nej men min kusin fick markant större näsa när hon väntade sin dotter. Det återgick lyckligtvis till sitt normala, söta tillstånd efteråt.

• Emy88

Nej, men min sambos syster har fått svullen näsa när hon väntade sina pojkar. Jag fick en flicka så det kanske är därför min inte blev större ;)

• NenneLo
    shine skrev 2013-11-16 21:40:39 följande:
    Ja ha?! Det förklarar saken! Har två pojkar nu och googlade precis näsoperation. Ha ha
    ha ha ha!
  • gudrunberit

Haha, tack!! Jag trodde att jag var ensam om detta fenomen! Med sonen, som snart är 3, blev näsan gigantisk under graviditeten. Väntar nu lillebror och ja näsan den växer och växer (inte bara jag som noterat det). Tur att det går tillbaka sen annars skulle jag bli förtvivlad :)

• Embla

Har aldrig hört talas om att man kan få större näsa som gravid. Jag har fyra barn (varav tre pojkar) och ett i magen, men har aldrig fått svullen näsa.

När jag tänker efter så kanske det inte är något konstigt skrock. Det är ju välkänt att slemhinnorna blir mer blodfyllda under graviditet, och i näsan finns det en hel del sådana. Många gravida upplever ju att de blir "förkylda", och hos vissa kanske slemhinnorna i näsan svullnar extra mycket (eller så har man mycket slemhinnor i näsan). Det är min teori.

• fluu

Kollar man på bilder från något år sen och på bilder tagna nyligen så tycker jag att det är stoor skillnad på blondinbellas näsa. Kanske inte är så ovanligt med större näsa under graviditet.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Fick du större näsa under graviditeten?