• Jasgui97

Tillstånd för abort!

Min kompis e gravid i 19 veckor nu..hon har gått med sin kille till sjukhuset..problemet e att hon va sent nu måste hon få tillstånd...hon e jätte rädd att hon får nej...hon fick snacka med koraton o berätta vf hon vill göra abort..o de e på grund att hennes föräldrar e rkt stränga...asså vi kmr från samma land o jag vet exakt hur de e...hon sa att hennes föräldrar kmr kasta ut henne från huset för hon har gjort de innan hon gifta sig( hon e ba 17) de vet inte att hon har kille annars hade de blivit rkt arga o mer...hennes pappa kmr bli galen hon kommer inte gå till skolan för att hon kmr bli hotad från släkten...hon sa att om hon inte får tillstånd så kmr hon bli tvungen o lämna sin familj för att de går inte annars..de kmr döda henne( inte på rkt men nåt sånt)! O sa att Hennes mamma hade cancer men blivit frisk 5 år sen men sen fick hon epelipsi...och om hon blir stressad ba lite så kan hon få tlbx allt o bli väre ( o allt de e sant så klart) hon vill inte sin mamma ska veta hon e rkt rädd o jag e också asså vi bästa kompisar o vi vill veta...vad tror ni socialstyrelsen kommer tänka om de här...har hon chans...hon kan inte sova på kvällerna...snälla nån!!

Snälla hjälp!
  • Svar på tråden Tillstånd för abort!
  • RockTheRebell

Att det ska vara så svårt att låta bli någonting när de vet straffen. Skyll sig själv eller ta seden dit man kommer. Soss fixar allt...

• RockTheRebell

Det kommer att ordna sig. Hade hon brytt sig så mycket om sina föräldrar skulle hon inte knullat. Nu var lusten tydligen värd mer än föräldrarna. Folk får så mycket hjälp idag så hon behöver inte sina föräldrar om hon inte får igenom aborten. Men de har väl precis höjt gränsen till 22 veckor. vi blev tvungna att göra en ofrivillig abort dock i V18.

• Jasgui97

Jag vet men asså hon älskar sin kille. De har varit tlsmms i 2 år hon ville inte göra de men de hände... O de e de, hon älskar sin familj jätte mycket...hon vill inte lämna de o få de bli galna ba för de hon har gjort de därför hon vill inte kan inte ha den...

• Harmagedon

Hon kommer antagligen få en abort beviljad av socialstyrelsen. Men en tvåstegsabort i vecka 19-20 är ingen enkel grej. Varken fysiskt eller känslomässigt så frågan är om hon kan dölja det för sin familj.

• Jasgui97

Vad menar du exakt? Om Hon kan dölja de nu? Asså hon kan...hennes familj har sagt till henne att hon har gått upp i vikt..men de tror att de för hon har ätit mycket...för hon äter mycket framför de...men de sinns inte mycket just nu fkt

• Queenie70

Fruktansvärt ansvarslöst att inte se till att få aborten gjord tidigare. Att istället gå så långt att barnet nästan blir livsdugligt. Jag hoppas hon får ett nej av socialstyrelsen, men tyvärr får hon säkert tillstånd så slappa som de är med dessa saker.

• Jasgui97

Jaha...jag vet inte rkt..det kommer bli svårt för henne..som du sa abort i 19-20 veckor e inte lätt.. Men vet inte :/ hon e helt förvirad.,

Svar på tråden Tillstånd för abort!