Tillstånd för abort!
Min kompis e gravid i 19 veckor nu..hon har gått med sin kille till sjukhuset..problemet e att hon va sent nu måste hon få tillstånd...hon e jätte rädd att hon får nej...hon fick snacka med koraton o berätta vf hon vill göra abort..o de e på grund att hennes föräldrar e rkt stränga...asså vi kmr från samma land o jag vet exakt hur de e...hon sa att hennes föräldrar kmr kasta ut henne från huset för hon har gjort de innan hon gifta sig( hon e ba 17) de vet inte att hon har kille annars hade de blivit rkt arga o mer...hennes pappa kmr bli galen hon kommer inte gå till skolan för att hon kmr bli hotad från släkten...hon sa att om hon inte får tillstånd så kmr hon bli tvungen o lämna sin familj för att de går inte annars..de kmr döda henne( inte på rkt men nåt sånt)! O sa att Hennes mamma hade cancer men blivit frisk 5 år sen men sen fick hon epelipsi...och om hon blir stressad ba lite så kan hon få tlbx allt o bli väre ( o allt de e sant så klart) hon vill inte sin mamma ska veta hon e rkt rädd o jag e också asså vi bästa kompisar o vi vill veta...vad tror ni socialstyrelsen kommer tänka om de här...har hon chans...hon kan inte sova på kvällerna...snälla nån!!