Älvsbyhus-någon som har det?
Nu när vi är 3 i familjen skulle vi behöva ha något större. Funderar på att bygga hus. Är det någon här som har erfarenhet av Älvsbyhus?
Nu när vi är 3 i familjen skulle vi behöva ha något större. Funderar på att bygga hus. Är det någon här som har erfarenhet av Älvsbyhus?
Bygg inte Älvsbyhus..
Du får vad du betalar för..
Vi bor i Älvsbyhus!
Akay: Tyvärr har jag bara dåliga erfarenheter av ÄLVSBYHUS..
Så mitt råd KÖP DET INTE ELLER BYGG INTE..
Av en VÄLDIGT tillförlitlig källa så vet jag att Älvsbyhus har problem med "torpargrunden" sin. I dom nya älvsbyhusen så sätts det numer in fläktar där men det räcker inte fullt ut.
Säg att du skulle bo där i "typ" 25-35-år,, så kommer det en mögellukt i huset som INTE går att få bort. Det sätter sig i kläder, gardiner, sängkläder mm..
Ett EX jag har. Min morfar har bott i ett älvsbyhus, (äldre modell). Då min morfars fru dog så såldes det huset. Efter hemtagning av tyger, möbler, gardiner, så stank dom F*N rent ut sagt,,RENT MÖGEL. Vi fick tvätta dom flera gånger innan det försvann. Kan även påpeka att dom bara bodde i det huset i 5år...
Det blir fukt förr eller senare där...
Mvh, CB72...
detta är taget från denna tråd..
www.familjeliv.se/Forum-5-87/m2228832.html
Annars så kan du läsa här inne
www.familjeliv.se/Search/index.php%C4lvsbyhus&SUBMIT2=.%3AS%F6k%3A.&DEFAULTOP=and
Har en kompis som byggt Älvsbyhus... De tycker det är jättebra...
Men som sagt, man får vad man betalar för.. Det är lite lägenhetslook... Väldigt mycket standard .... Men det går ju välja till tex skåpsluckor mm... men det kostar en hel del sa de...
Varför inte åka på en visning o titta?????
vi tittar runt på olika villor och älvsbyhus är ju billigast. vi har mailat älvsbyhus men ännu inte fått svar. undrar lite hur mycket mer det blir om man vill ha kakel i badrum andra köksluckor och inte plastgolv. kanske lika billigt då att köpa av någon annan?
vi byggde älvsbyhus för 6 år sedan som vi sålde efter 2 år när vi ville flytta in till stan igen.. grundutförandet är lite trist kanske, men man kan ju som sagt göra en massa tillval. det smartaste är kanske att ta grundutförandet och sedan fixa vidare själv. vi satte själva in kakel och klinkers i badrum och kök innan vi flyttade in och det blev mycket billigare. dessutom behöver man inte anpassa sig till deras färdiga tillvalsmöjligheter.
ekonomin är jättebra i ett älvsbyhus, men det gäller väl de flesta nya modulhus. vi hade en månadskostnad på ca 1500 kronor, så det var ju superbilligt.
däremot blev vi väldigt besvikna på hanteringen av fel.. parkettgolvet var dåligt lagt med stora springor och det var en del fula tapetskarvar och andra fel både invändigt och utvändigt. inga stora grejer, men älvsbyhus ville inte fixa till sakerna. vi ringde och ringde men fick bara höra att de inte ansåg att det var något fel. deras besiktningsman tyckte allting var helt ok. när vi sålde huset efter två år tvistade vi fortfarande om felen, vet inte om nuvarande ägaren har fått rätt eller om de struntat i det..
Titta på Trivselhus!
Men om man ska bygga helt nytt kontakta en advokat först, detta är ett mycket bra råd... Så att advokaten kan läsa igenom alla avtal.
Min man har jobbat i många år med att göra husgrunder till olika modulhus. Alla de där billiga husen har det gemensamt: vissa detaljer är lite slarvigt gjorda och företaget är lite snåla med att hjälpa till med det. Min bror byggde ett annat hus i samma prisklass, och de har haft ett elände med alla småfel som aldrig blir åtgärdade.
På det stora hela har Älvsbyhus ett ganska gott rykte, och det där med mögel var ett problem som de fick bukt med för länge sedan.
Vi bor som sagt var i ett Älvsbyhus. Det är 25 år gammalt och har inte haft fukt- eller mögelproblem.