migrän och gravid
Ligger här med migrän och jag tycker inte alvedon hjälper det minsta. Vad ska man göra? Har ni några knep?
Ligger här med migrän och jag tycker inte alvedon hjälper det minsta. Vad ska man göra? Har ni några knep?
Växla varmt/kallt på panna eller nacke.
Jag körde coca cola och panodil, koffeinet och sockret hjälpte.
Lär dig akupressurpunkterna i ansiktet för att lindra. Bl.a. Runt näsan, och ovanför näsan där ögonbrynen börjar.
Om det kommer ofta kan du prata med MVC-läkaren. Efter första trimestern har jag tagit Citodon när det blivit riktigt illa och en del får Imigran.
Jag har också migrän och är i vecka 15 + 0.
Innan graviditetn har man ju bara tagit en Eeze tablett men nu försöker jag bara med alvedon men de hjälper inte ett *piiip* :(
www.mybabydolls.blogg.se
Min läkare har gett mig klartecken att använda sumatriptan under graviditeten. Det finns receptfritt. Tar det själv bara när migränen är överjävlig, annars försöker jag att lindra lite med Alvedon istället.
Jag är i v 15 och har fått migrän anfall 3-4 ggr hittils.. Senast masserade min sambo mej i nacken då somna jag och sen när ja vakna så var värken mycket bättre.. Så massage i nacken kanske? :)
Har du haft problem med migrän förut? Jag hade fruktansvärd huvudvärk i v 20, ringde 1177 och de skickade mig till akuten mitt i natten. De sa att man måste kolla upp huvudvärk när man är gravid. Kan vara tecken på havandeskapsförgiftning.
Har du normalt migrän ? Annars skulle jag råda dig att gå till en neurolog o få migränmedicin, det är fritt fram för triptan under grav (dvs migränmed.). Citodon är oxå helt ok men de är ju svåra att "klara vardagen på".
Åh! Känner igen mig! Haft migrän såå ofta denna graviditet men det blev bättre i vecka 13-15 nånting. Tyvärr har jag inga råd, mer än att ligga i mörker.