Ta ett kort med bara mina barn och pappan?
Såg en tråd där det var delade åsikter kring ett "familjefoto", med biomamman, pappan och deras gemensamma barn. På bilden skulle inte bonusmamman, eller halvsyskonen finnas.
Jag är själv bonusmamma till ett barn och tycker SJÄLVKLART att min bonus skall få en sån bild om hon nu så vill.
Det som jag reagerar på är att om det vore tvärtom...skulle det accepteras?
Om vi säger att mina och min mans barn en dag vill ha ett foto där bara vi är? Dvs att om de en dag önskade sig ett foto på helsyskonen och mamman och pappan, men inte halvsyskonet?
Skulle det accepteras lika lätt?
Jag förstår att det inte handlar om ett "familjefoto" som vissa kallar det. Jag ser det som ett foto där barnen vill ha sin pappa och mamma och alla syskonen tillsammans på en bild.
Men om mina barn nu en dag önskar att ta en bild på en studio tillsammans med mig och pappan, men inte halvsyskonet...hur ser ni på det?
Att syskonen kanske ställer fram det i bokhyllan hemma hos sig...
Skulle inte bonusen känna sig utanför?
Själv skulle jag aldrig gå med på ett sådant foto eftersom jag räknar bonus som min familj och ser henne som en del av familjen även om hon inte biologiskt sett är mitt barn. Och skulle aldrig utsätta min man för ett sådant ultimatum..