• Anonym (Ledsen)

Varför frågar inte mamman mig...?

Jag tror inte detta är nåt specifikt problem bara för mig... Mamman blir sjuk eller nåt annat som gör att hon inte kan ha hand vår dotter men hon ber inte mig!!! Jag blir så ledsen, arg och besviken över hennes sätt att handskas med problemet, varför inte be mig ha min 3,5 åriga dotter trots att det inte är min helg... Jag har inte missat några av mina helger eller något annat tillfälle under 3 års tid, jag tar ledigt en massa för att få umgås med dottern, jag sitter hellre inne en hel helg med en sjuk dotter än roar mig själv om det skulle va så, så var är problemet?? Varför skulle inte jag kunna få lite mer tid med min dotter då det ändå skulle kunna passa istället för att skaffa barnvakt... Och sen är det skillnad på hennes föräldrar och mina föräldrar, hos hennes går det jättebra att dottern är medans hos mina måste jag va med enligt henne, varför ska det va så, hon är ju van sen födseln och har alltid vart hos mina, men ändå....!? Bara för att det inte är min helg så behöver inte jag tillfrågas, eller var ligger problemet, dottern har ju växt upp med mig och i detta hus så hon måste ju känna sig trygg här, är mamman rädd för att förlora dottern om jag får ha henne mer än två dagar var fjortonde dag...!? Känner mig bara så ledsen och uppgiven att mamman inte ser till min och dotterns relation.. ;-(

• Svar på tråden Varför frågar inte mamman mig...?
  • Anonym (Ledsen)

Det är faktiskt inte mitt val att ha henne 4 dagar i månaden, jag skulle kunna ha henne 365 dagar om året om det skulle va så, bara så ni vet ni som klankade ner på mig...

• Anonym (Ledsen)

Jag har inga problem med myndigheter, droger eller ekonomi och vi har gemensam vårdnad. Hon bor dock 3.5 mil ifrån mig i en annan kommun. Jag har påtalat, kan inte räkna alla gånger jag har sagt att nu är tiden då jag kan ha henne lite mer för sen när hon börjar skolan är det ju kört pga avståndet. Mina föräldrar skulle passa henne på dagarna då jag jobbar....men det blir ett klart NEJ ifrån mamman... :(

• Anonym (Ledsen)

Snart rinner bägaren över och familjerätten kopplas in....varför måste jag ALLTID ge efter...

• Anonym (Ledsen)

Tycker du att detta är ett bra förslag?? dottern ska väckas kl 05, köra 3,5 mil till dagis sen åker jag ytterligare 2 mil till mitt jobb, sen hämta dottern igen strax innan halv fem för att sen va hemma halv sex.....ingen direkt bra lösning

• Anonym (Ledsen)

Jo men lämna och hämta är ju inte bara in och ut på 1 min och vägen dit är inte den bästa så detta är inget alternativ...

• Anonym (Ledsen)

Det handlar inte om att jag ska ha henne varannan vecka utan kanske kunna hämta på onsdagen för att kunna delta i någon aktivitet...man måste ju kunna få möjligheten iaf... Vad händer om mamman flyttar igen, då får man flytta igen, då blir man ju en stalker.. Många tror att det är så lätt att lösa...

• Anonym (Ledsen)

Jag har gett förslag i snart 4 år på möjligheter för att få mer tid ihop med henne men får bara ursäkter tillbaka så lägg av med den attityden

• Anonym (Ledsen)

Det handlar om över 10 mil i pendling.....

• Anonym (Ledsen)

E2...det låter ändå som om ni har löst det bra. Önskar oxå ja kunde fått hämta på dagis någon dag för att umgås lite innan hon ska till mamman men en liten ort har lite dåligt med utbud och ja kan ju inte direkt åka hem till mig för att sen åka tillbaka 30-60 min senare. Nu i år har jag vart föräldraledig varannan fredag så då har jag hämtat på torsdagen, hade önskat att vi kunde fortsatt med detta även efter nyår då ledigheten är slut...

• Anonym (Ledsen)

Dskuterat vårdnaden!? Jag var aldrig medräknad, hon flytta och tog allt med sig, jag erbjöd mig att var föräldraledig e längre period men det var en dålig lösning så något alternativ har aldrig funnits då denna väg har endast vart enkelriktad.. :(

• Anonym (Ledsen)

Efter allt som har vart har ju min och mammans relation raserats men jag försöker att bygga upp den igen. Jag har gett förslag på fika hemma hos dem för att få tid ihop med dottern trots det jobbiga läget. Mammans nya kille har jag inget emot för vi har ju inget otalt med varann. Han har väl bara fått höra hennes version, vilket är synd men så blir det ju

• Anonym (Ledsen)

Jo barnets flytt måste jag godkänna och det var jag medveten om men det har varit ett barn till med i bilden som var uppvuxen här i huset och jag gick med på alla "villkor" ( väljer ett finare ord) efter seperation för våran skull om fortsatt umgänge för bådas skull men då det umgänget och alla andra "lovade" uppgörelser oxå bröts blev vår relation allvarligt skadad. Nä denna 2:a flytt till annan kommun är pga kärleken.... Nu är det många som tror att jag bara är bitter efter seperationen men så är det absolut inte, jag och mamman var inte menade för varandra. Med facit på hand skulle jag varit tuffare ifrån början nu när alla våra muntliga uppgörelser ändå inte betydde ett skit :(

• Anonym (Ledsen)

Jo vi har gemensam vårdnad och våld har aldrig förekommit om någon funderar på det..

• Anonym (Ledsen)

Jag har sagt till henne att jag gärna har henne ifall dem vill göra annat...senast för 3 veckor sedan men fick svaret, nä det behövs inte... Ska hennes föräldrar gå före pappan??

• Anonym (Ledsen)

Jag ska flytta, sluta gnälla, prata med mamman, köra över 10 mil om dagen och man kan ju undra hur roligt det blir för dottern, trött och grinig och somnar i bilen för att sen inte somna hemma i sängen och sen väckas tidigt igen........en del kommentarer är ju så jävla dumma så det inte är sant och dessutom är det säkert många som inte ens har vart i situationen, speciellt mammor, ni kan inte föreställa er om hur det känns så detta är sista gånger jag ber om era åsikter....

• Anonym (Ledsen)

Kan ju även tillägga att det har handlat om två HELA helger som jag hade kunnat ha henne istället för ha barnvakt och inte någon strödag..

• Anonym (Ledsen)

Supersurasunksara....synd då att du inte va mor till min dotter, tänk va lätt det hade vart isf...eller? Och du behöver inte tillägga i varje inlägg att jag gnäller, inget gör eller vill....vi vet att du tycker det...... Och ja, pappret om flytt behöver man inte skriva på men dem genomför det ändå...

Svar på tråden Varför frågar inte mamman mig...?