• MLB

Hur kan jag straffa min katt ???

Men tvangsgosa inte med honom nar han inte gillar det. Gos blir bara forknippat med obehag nar det ar patvingat.

• MLB
    Anonym (ts) skrev 2013-11-18 12:34:33 följande:
    han gillar gos, men gillar inte att jag plockar upp honom samtidigt.
    Och du kanner till det, lat bli att plocka upp honom och sag at framlingar att inte plocka upp honom. Enkelt.
  • MLB
    tinis77 skrev 2013-11-18 13:21:38 följande:
    Ok, så man ska misshandla någon som är rädd för att få de att övervinna rädslan.. Jag har gjort helt fel med mina katter ser jag.

Jag har vant de långsamt, passat på när de velat gosa och klippt en klo i taget. Nu är det inga problem alls, lägger de på rygg i knät och klippet alla klor utan att de rör en fena.
    Frågan är vilken metod jag ska välja till nästa katt...
  • MLB
    Anonym (ts) skrev 2013-11-18 13:30:49 följande:
    så jag får inte ha en vilja?
    Ja, det finns ju gott om familjer som slåss om katter, därför finns det hundratusentals hemlösa katter i sverige. Det är sååå synd om min stackars katt som måste gosas ibland, han har det säkert bättre som hemlös!
    I vilka andra sammanhang anser du att nagons vilja till kontakt gar over nagon annans vilja att fa vara ifred?
  • MLB
    Anonym (ts) skrev 2013-11-18 13:41:14 följande:
    Om katthemmets resurser hade räckt, varför finns då hundratusentals hemlösa katter?
    Ja, det kan ju inte ha nagot att gora med att folk kastar ut katterna innan de forsokt hitta nya hem?
Svar på tråden Hur kan jag straffa min katt ???