Inlägg från: Froststar |Visa alla inlägg
  • Froststar

Hur kan jag straffa min katt ???

Anonym (matten) skrev 2013-11-18 11:45:53 följande:
    Jag blandar vatten och peppar och sprutar när katten gör fel. Funkar bra

Sprayar du dina ungar också med pepparspray? Herregud, det finns visst folk till allt. Djurplågare är vad du är!
  • Froststar
    Anonym (ts) skrev 2013-11-18 13:41:14 följande:
    Om katthemmets resurser hade räckt, varför finns då hundratusentals hemlösa katter?

Vad mer tycker att du din katt ska få stå ut med och påtvingas av ren tacksamhet för att slippa vara hemlös? Hur fan kan du ens kläcka ur dig något sådant? Istället för att förstå vad folk skriver och inse att katten haft det mycket bättre hos någon som är villig att anstränga sig och lära sig något om katter jämför du istället med att den har det bättre än att vara hemlös. Ja, han har det säkert också bättre än om han varit halvt förlamad efter att blivit påkörd av en bil. Det finns många grader i helvetet. Försök förklara för din katt vad som kan hända om den inte låter dig få klorna klippta på ditt sätt och dina villkor. Eller hur?
  • Froststar
    Anonym (liknande fråga) skrev 2013-11-18 14:23:36 följande:
    Har en liknande fundering. Min katt älskar att bli klappad, men är lite väl "lekfull" ibland. När han ligger på rygg vill han att man skall klappa magen och spinner, men helt plötsligt slår han framtassarnas klor i min hand och biter i handen som fångas i en fälla. Händer väldigt ofta.
    Kan detta tränas bort, eller skall jag helt enkelt undvika att klappa hans mage?

Det beror på hur du klappar. Katter är känsliga på magen och det kan kittla. Man får lära sig rätt teknik om man absolut vill klappa magen på katten. Annars har man en kardborre som sitter fast i ens arm med en massa tänder och klor utfällda.
  • Froststar
    Anonym (ts) skrev 2013-11-18 16:03:50 följande:
    men han river inte för att han är rädd, utan att han inte gilla bli upplockad.

Tror inte han var misshandlad i förra hem, för han är inte rädd för människor tvärtom, han vill alltid vara nära oss. de sålde honom för att hon blev gravid.

Tänk dig själv om någon utan förvarning hissar upp dig hastigt (i många fall felhållen - fel balans, obekvämt, etc) till 8-9 ms höjd baklänges. Hade du uppskattat det?
Svar på tråden Hur kan jag straffa min katt ???