• Abbe83

    Söker efter en bra stabil klösmöbel till våra katter!

    Vi har 2 katter som klöser en hel del på sin klösmöbel men den är för ostabil. Nalle gillar att ligga högt upp och Helga vill ha en koja som hon kan krypa in i. Letar efter en billigare stabil klösmöbel, finns det nån ni kan rekommendera?
    Vad har ni för klösmöbel till era katter?
    Vi har tänkt ge dom en ny klösmöbel i julklapp.
     

  • Svar på tråden Söker efter en bra stabil klösmöbel till våra katter!
  • Birmafröken

    Det finns ingen billig klösmöbel som samtidigt är stabil. Jag rekommenderar Kattens No 1, stabila klösmöbler och klösträd med extra tjocka pelare. Jag har modell Rundetorn som är en enkel och stilren golv-till-tak-pelare med ett fåtal hyllplan. Det går dessutom att köpa ensaka klöspelare och delar om något behöver bytas ut, vilket är ekonomiskt på längre sikt. .På billigare klösmöbler finns inte den möjligheten.

  • nemo1

    Jag rekommenderar också kattens No1. Slår du ut priset på hur länge den håller så är den mycket billig.

  • Abbe83

    Har tänkt ge max runt 1000 kr för en klösmöbel. Har sett att det finns de som kostar flera tusen men tycker det blir för dyrt. 

    Så här ser deras nuvarande klösmöbel ut, den är lite för liten.



     
  • nemo1

    Rekommenderar dig att köpa ett golv till takklösträd. Det där lilla fjuttiga duger till kattungar Flört
    är det inte värt att katterna ska få ha kul? Jag har själv fyra golv till takklösträd och de älskar att flyga upp i dessa träd när de busar. De ligger alltid högst upp i hängkorgarna när de sover. Och de ligger och tittar ut genom fönstren på fåglarna. 

  • Abbe83
    Jag har inte råd med ett golv till tak klösträd och de är utekatter så de klättrar och klöser en hel del ute. Men periodvis är de inne mer och har behov av en klösmöbel.
  • nemo1

    Finns massor med företag här i Sverige som säljer klösträd som kommer från tyskland, långt ifrån lika bra kvalitet som kattens No1. Tex kattlycka. Tänk på att köpa ett du spänner i taket när du ska ha ett högt träd annars är risken stor att det välter, hängkorgar älskar alla katter. D13-2 var det första träd jag köpte och katterna älskade det. http://www.kattlycka.se/katt-tak.html

  • Abbe83
    nemo1 skrev 2013-11-18 19:15:22 följande:
    Finns massor med företag här i Sverige som säljer klösträd som kommer från tyskland, långt ifrån lika bra kvalitet som kattens No1. Tex kattlycka. Tänk på att köpa ett du spänner i taket när du ska ha ett högt träd annars är risken stor att det välter, hängkorgar älskar alla katter. D13-2 var det första träd jag köpte och katterna älskade det. www.kattlycka.se/katt-tak.html
    Hittade några intressanta klösträd på kattlycka.
  • Lady Paraplyh

    Det finns klöströd på zooplus också. www.zooplus.se/ mitt klösträd från golv till tak kostade 750 kronor därifrån. Man får skruva fast det i väggen så blir det mer stabilt.

  • Lady Paraplyh
    Birmafröken skrev 2013-11-18 18:34:06 följande:
    Det finns ingen billig klösmöbel som samtidigt är stabil. Jag rekommenderar Kattens No 1, stabila klösmöbler och klösträd med extra tjocka pelare. Jag har modell Rundetorn som är en enkel och stilren golv-till-tak-pelare med ett fåtal hyllplan. Det går dessutom att köpa ensaka klöspelare och delar om något behöver bytas ut, vilket är ekonomiskt på längre sikt. .På billigare klösmöbler finns inte den möjligheten.



    Rundetorn har jag funderat på länge. Tror du att det skulle fungera med lite större katter på 6-7 kilo? Vad tycker dina katter om antalet hyllplan? Är det för få eller uppskattar de att det bara är tre stycken?
  • nemo1
    Lady Paraplyh skrev 2013-11-18 22:38:34 följande:


    Rundetorn har jag funderat på länge. Tror du att det skulle fungera med lite större katter på 6-7 kilo? Vad tycker dina katter om antalet hyllplan? Är det för få eller uppskattar de att det bara är tre stycken?
    Jag har detta och har även köpt till två hängmattor som alla katter älskar att ligga i. Det håller garanterat för stora katter. http://www.zoo.se/produkter/katt/klosa-klattra/takhog-klosmobel/palads-kattens-no-1-takhog-klosmobel-vit.html
  • Abbe83

    Denna klösmöbel från zooplus har vi bestämt oss för att köpa.



     
  • Lady Paraplyh
    Abbe83 skrev 2013-11-26 20:08:25 följande:
    Denna klösmöbel från zooplus har vi bestämt oss för att köpa.

     

  • Daimstruten

    Stora rejäla klösmöbler köper man billigt på tyska ebay. Min är 180 cm hög ungefär med tre liggplatser överst. Kostade runt 600 kr inkl. frakt. Sök på katzenkratzbaum.

    Lycka till!

Svar på tråden Söker efter en bra stabil klösmöbel till våra katter!