-
Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
-
Svar på tråden Internationella mansdagen idag. Hur firar du?
-
Vi firar inte kvinnodagen hemma heller så varför skulle jag göra nåt idag?
-
jag lagar en extra god middag med efterrätt och ger min sambo massage :) men mer än så blir det inte ;)
-
Frisläppt från jobbet och kommer hem idag efter 14 dagar på sjön. Så det blir storartat firande (ostbågar och game of thrones ) med min gravida älskling.
-
Nix har aldrig gjort och skulle aldrig få för mig att fira heller
-
Finns det en internationell mansdag? Det är det första jag har hört om den saken, vilket säger en hel del om medias bevakning av det hela.
Men jag firar inte kvinnodagen så då ser jag inget skäl till att fira mansdagen heller. -
Tillåter honom att titta på fotbollen ikväll
-
Firar genom att bege mig till friends arena och kolla på portugal-sverige. Dvs, jag skänker honom egentid med barnen mwhahah
-
Jag tycker inte att man skall "fira" vare sig mans- eller kvinnodagen. Det är dagar som är instiftade för att man skall uppmärksamma hur ojämnlik och otrevlig världen i mångt och mycket är fortfarande, inte för att man skall gluffa i sig tårta för att man råkar ha snopp eller snippa.
Men:
"Dagen avser att fokusera på pojkars och mäns hälsa, förbättrade relationer och ökad jämställdhet mellan könen, samt lyfta fram positiva manliga förebilder."
så jag tycker väl lite extra mycket om min man, som är en toppenförebild för barnen och tycker att det är en självklarhet att vi delar lika stort ansvar för hem och hushåll.
themetapicture.com/you-cannot-give-him-a-doll/
-
Vi firar varken internationella kvinnodagen eller mansdagen här hemma.
-
Har heller aldrig hört talas om mansdagen. Har aldrig firat och ska inte fira heller. Vi firar ju inte kvinnodagen heller...