• LillGris

Dockar knivhuggs i SVT barnprogram -tittarna rasar!

Ja det var ogenomtänkt och korkat. De har bett om ursäkt och tagit bort klippet från webben.

• LillGris
    Wibblewoop skrev 2013-11-19 11:26:40 följande:
    Tog en prt sc. Kul om något barn som inte förstår bättre går till kattlådan och börjar käka ur kattlådan.Vidrigt!

Fast lite ansvar får väl ändå föräldrarna ta? Tanken är väl knappast att man ska parkera ungarna framför tvn och sen gå och göra nåt annat, man får ju sitta med och förklara det de ser.
  • LillGris
    Wibblewoop skrev 2013-11-19 11:40:30 följande:
    "Jag är inte färdig med dig än. Av med kläderna!" Säger hon också. Nej det här är bara för mycket!

Och nej, det är inte meningen att barnen ska titta själv på TVn men barnen kan bli rädda även om mamma och pappa sitter bredvid. Och det finns faktiskt barn som sorgligt nog tittar själva med. Föräldrarna kanske var på toa eller vad som helst.

Ja nu syftade jag mer på det du skrev om att barn skulle äta ur kattlådan. Där är det ju föräldrarnas ansvar att förklara varför det är en dålig idé. Klippet med dockan kan såklart vara skrämmande ävrn om föräldrarna är med. Som tur är tog svt emot sig av kritiken.
  • LillGris
    LillGris skrev 2013-11-19 12:06:00 följande:
    Ja nu syftade jag mer på det du skrev om att barn skulle äta ur kattlådan. Där är det ju föräldrarnas ansvar att förklara varför det är en dålig idé. Klippet med dockan kan såklart vara skrämmande ävrn om föräldrarna är med. Som tur är tog svt emot sig av kritiken.

Tog till sig av kritiken, menar jag såklart.
  • LillGris
    Dr Mupp skrev 2013-11-20 18:10:29 följande:
    Vad sägs som associationerna till partal birth abortion. 

Det skulle oroa mig mer om en femåring hade de associationerna faktiskt.
  • LillGris
    Dr Mupp skrev 2013-11-21 05:45:47 följande:
    Mina barn (6-10) tyckte det var tråkigt och onödigt att ha sönder dockan, jag gjorde associtionen till partal birth abort.

Jaha, ibland är jag ganska seg. Jag trodde du menade att det skulle vara obehagligt för barnen för att de skulle tänka på partial birth abort
Svar på tråden Dockar knivhuggs i SVT barnprogram -tittarna rasar!