• Plopps80

Dockar knivhuggs i SVT barnprogram -tittarna rasar!

Tycker det är bedrövligt att det så fina roliga programmet fillofix har blivit så här. Detta var min dotters favoritprogram och nu vill hon inte se det längre. Rakel gör ju inga vettiga grejer alls inget fint pyssel. Det slarvas och hon kan ju inte. Min dotter blev rädd och tyckte det var hemskt att hon högg dockan i huvudet. Vidrigt med kattlådan tycker jag. I ett annat program höll hon på med fingerdockor och berättade något otäckt samtidigt så dottern blev rädd. För detta har hon fått mkt kritik. Tycker inte Rakel ska vara programledare tror hon har mkt inflytande och planerar pysslet. Annat var det när Filomene hade rollen som programledare då var det ett kul program.

• Plopps80
    puss skrev 2013-11-19 21:22:27 följande:
    Men sluta parkera era ungar framför tvn då OMG om det inte duger. Man MÅSTE inte glo om det är så bedrövligt.

Nu handlar det inte om huruvida barnen måste titta på tv eller inte utan att man sitter där och myser i soffan och så visas sånt här totalt olämpligt helt plötsligt. Folk hade inte reagerat så här om det var ett normalt barnprogram men att skrika på en docka att "nu du" och hugga den i nacken med en sax är väl inget för barn. Antar att du själv inte har barn med din inställning. Ska man inte kunna lita på att Barnkanalen visar lämpliga program? Ska barnen inte ha rätt att titta på tv?
  • Plopps80

Bra att SVT tar åt sig av kritiken och plockar bort skiten helt. Hoppas de plockar bort Rakel också för jag har aldrig sett henne göra ett enda vettigt fint pyssel. Allt ser ut att vara gjort av en 5 åring. Varför inte ha en programledare i ett pysselprogram som kan det här med pyssel och som har någon form av konstnärlig ådra?

• Plopps80
    viseversa skrev 2013-11-20 10:43:03 följande:
    Håller med om att hon gör trist pyssel. Den andra tjejen(vet ej vad hon heter) men hon är mörk gjorde mycket roligare finare pyssel. Var tog hon vägen?
    Instagram...LOVALOVISA

Philomene hette hon. Det var ett rent nöje att kolla på philofix när hon gjorde pyssel. Gillar att kolla på Bolibompa med dottern men den här jävla Rakel gör mig bara förbannad. Hon gör allt så slarvigt bara hafsar ihop pysslet, verkar helt oengagerad och verkar inte veta vad hon gör.
  • Plopps80

Tycker det är en stor skilnad mellan en katt och råtta som leker tafatt och på en kvinna som medan hon ser helt galen ut och skriker "nu du" och sticker en vass sax i huvudet på en babydocka. Går inte att jämföra.

• Plopps80
    puss skrev 2013-11-20 13:08:04 följande:
    Med min inställning till vad?

Ja att barn inte ska kunna sitta framför tv:n framför ett barnprogram utan att bli skrämda. Du skriver att barnen inte behöver sitta där men vem är du att bestämma om barn ska titta på tv eller inte. Dessutom är det du skriver helt ot. Det handlar inte om huruvida barn sitter framför tv:n eller ej utan om att barn suttit framför tv:n och blivit rädda/illa till mods för att det visas ett olämpligt program. Tillför gärna något som har med saken att göra om du ska diskutera......
  • Plopps80

Lustigt för jag har fått lite vibbar på Rakel. Att hon verkar lite psykiskt instabil. Det är något med hennes uppjagade sätt som gör att man får de känslorna. Jobbar på en psykosmottagning så man är lite yrkesskadad. Inte just bara för detta dockklippet utan i alla avsnitt.

• Plopps80
    UniqueSnowflake skrev 2013-11-22 15:35:56 följande:
    Det allra värsta är när hon säger "Det här kräver en vass sax.....(paus)... så det kan vara bra att ha en vuxen I NÄRHETEN", vaddå I NÄRHETEN? Och när hon vänder sig till dockan och säger "Jag är inte färdig med dig än! *stirrar stint på dockan* Av med kläderna! NU!" Nej hon är säkert frisk. De som släppte in henne i tv-rutan är nog stolta.

Olämpligt i ett barnprogram.
Svar på tråden Dockar knivhuggs i SVT barnprogram -tittarna rasar!