• Koppkaka

Dockar knivhuggs i SVT barnprogram -tittarna rasar!

Äh. Tycker det är sjukt överdrivet dessa hysteriska reaktioner. Jag förstår om barn kan ha reagerat, men dom vuxna som blir illa till mods osv, seriöst?

Jag tycker mest synd om Rakel Wärmländer i detta. Hon lär knappast ha skrivit manuset men lär få en hel hög med skit..

• Koppkaka

Ja, det kan jag hålla med om. Däremot dessa bajsmuffins t ex, det ser jag inte problemet med. Alla barn tycker bajs är spännande någon gång under sin barndom. Så ramaskriet över det förstår jag verkligen inte - dockan kan jag å barnens vägnar förstå. Min tvååring såg det också men reagerade inte nämnvärt. Så det är nog inte så att alla barn fått ärr för livet av detta precis..

• Koppkaka

Jag gillar Rakel - som skådespelare. Har inte sett detta program tidigare så det kan jag inte uttala mig om.

• Koppkaka

Det jag reagerar mest på är att de förespråkar pyssel som kräver såna hårda tag med en - som Rakel själv sa - ordentligt vass sax. Hur många barn kommer inte skära sig och klippa sig i fingrarna när dom provar, oavsett om det är dockpysslet eller nåt annat?

• Koppkaka

Ja. Och alla barn lyssnar ju på det. Det finns inga barn som tänker "jag kan själv". Precis.

• Koppkaka

Det är väl klart att det finns idioter som har saxar och knivar framme. Eller barn som klättrar och plockar åt sig dom. Hur skulle det annars någonsin kunna ske olyckor?

• Koppkaka

Jag tror säkert alla barn tänker på det där med aborten. Och alla föräldrar också. Helt klart.

• Koppkaka

Och vilken mesig och genomsnäll människa som helst kan se helt jävla galen ut om man tar en stillbild mitt i en grimas, av t ex en nysning. Du kan inte ha en åsikt gällande detta från en print screen, tagen mitt i en min - som för övrigt, om du hade sett klippet, varken såg galen/aggressiv eller liknande ut.

Svar på tråden Dockar knivhuggs i SVT barnprogram -tittarna rasar!