Inlägg från: Anonym (Vetekudde) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vetekudde)

Dockar knivhuggs i SVT barnprogram -tittarna rasar!

Min dotter är 5,5 år och tyckte det var obehagligt, hon blev arg för man får inte göra sönder sina leksaker och hon tyckte synd om dockan. Jag tycker inte heller detta är SÅÅÅ FARLIGT inte så att barn blir traumatiserade eller så men jag tycker det är omdömeslöst och smaklöst. Hela programmet har ju blivit totalförstört av Rakel. Vet hon ens vad hon sysslar med??? När hon pysslar gör hon det väldigt slarvigt och det är inga fina saker. Philoméne var kreativ och hade konstnärliga talanger. Fattar inte vart de funnit denna Rakel. Jag skulle göra ett bättre jobb! Hon gjorde för några veckor sedan fingerdockor och berättade en historia om mördare. SVT fick mkt kritik för detta också. Det är så onödigt.

• Anonym (Vetekudde)

Philoméne Grandin.

• Anonym (Vetekudde)
    Plopps80 skrev 2013-11-20 13:47:18 följande:
    Ja att barn inte ska kunna sitta framför tv:n framför ett barnprogram utan att bli skrämda. Du skriver att barnen inte behöver sitta där men vem är du att bestämma om barn ska titta på tv eller inte. Dessutom är det du skriver helt ot. Det handlar inte om huruvida barn sitter framför tv:n eller ej utan om att barn suttit framför tv:n och blivit rädda/illa till mods för att det visas ett olämpligt program. Tillför gärna något som har med saken att göra om du ska diskutera......

Håller med! Helt orelevant att skriva som hon gjorde! Fattar inte att det ska vara så svårt att hålla sig till ämnet!
  • Anonym (Vetekudde)
    Anonym skrev 2013-11-20 15:57:19 följande:
    Vad är ämnet? Är ämnet inte programmet?

Jo exakt. Inte huruvida man sätter sina barn framför tv:n eller ej....
  • Anonym (Vetekudde)
    UniqueSnowflake skrev 2013-11-20 16:17:24 följande:
    Jag rasar. Jag anser att Rakel ska bort från TV-rutan.

Tycker också hon ska bort. Inte just specifikt för dockklippet utan för att hon är hispig och värdelös på pyssel. Sedan tycker jag inslaget med fingerdockorna som skulle bli våldtagna av en mördare och detta obehagliga inslaget när hon kör en sax i bakhuvudet på en docka gör henne direkt olämplig som programledare i ett barnprogram.
  • Anonym (Vetekudde)
    UniqueSnowflake skrev 2013-11-24 22:53:11 följande:
    Nähä - den gick inte hela vägen från proppskåpet alltså?

Svar på tråden Dockar knivhuggs i SVT barnprogram -tittarna rasar!