Inlägg från: Minniemousemommy |Visa alla inlägg
  • Minniemousemommy

Dockar knivhuggs i SVT barnprogram -tittarna rasar!

Jag tycker att det är synd vad det programmet har blivit. När jag letade efter det klippet på webben så blev jag chockad när jag såg vissa saker. Philofix var ju bra en gång i tiden, vad tusan hände? Mina barn kollar iofs inte på SVT någonsin, det tillåts inte. Det enda vi kolla på SVT är melodifestivalen, allt annat är antingen tråkigt eller bisarrt. Disney och nickelodeon junior är tusen gånger bättre.

• Minniemousemommy
    sstv skrev 2013-11-20 07:46:24 följande:
    Vadå "det tillåts inte". Av barnen då eller vem tillåter inte tittandet på Barnkanalen. Tycker det är fantastiskt bra att SVT producerar så mycket eget när det gäller barn. En del blir bra, andra mindre bra.

Det är väl strålande att man återanvänder gamla leksaker och  gör något nytt av dem istället för att bara kasta iväg dem.

Speciellt gillar jag att man slipper all reklam riktad mot barnen om man väljer Barnkanalen.
    Jag uppenbarligen? Dom har aldrig fått se på barnkanalen eller cartoon network tex då jag inte gillar dom kanalerna och inte vill att mina barn ska få en massa skit i sina små hjärnor. Disney junior är tusen gånger bättre, det kollar jag ofta tillsammans med dom på. Det är lärorika program, dom är snälla och glada jämt, dom lär barnen engelska tex. Dessutom så finns det ett program som heter "Art attack" som mina barn älskar, där pysslar dom för att återvinna gamla saker, men det är ett program av bra kvalite och det skrämmer inte skiten ur små barn.

Jag tillåter inte vissa kanaler på samma sätt som jag inte tillåter att dom får se på skräckfilmer. Och det är ingen reklam på Disney junior, det är bara "reklam" på nya program som kommer, inte om saker som man kan köpa. :)
Svar på tråden Dockar knivhuggs i SVT barnprogram -tittarna rasar!