• Lisa 779

Dockar knivhuggs i SVT barnprogram -tittarna rasar!

Varenda gång detta program dyker upp när jag sitter där och kvällsmyser med min dotter på ett och ett halvt har jag lite tyst för mig själv funderat över syftet med programmet, jag tycker att det är mysigt med pysselprogram och jag tycker att busprogram är kul men jag förstår inte överhuvudtaget tankarna kring detta program, jag brukar lite tyst fnissa åt att man får en känsla av att programledaren förmodligen skulle behöva en psykologisk utvärdering av någon form. Jag har aldrig upprörts av programmet eller innehållet men som sagt, vad är syftet med programmet? I något program användes "fingergubbar" för att simulera ett överfall som i mina ögon föreföll sig vara någon form av försök till våldtäkt när dockorna var påväg till en fest. 
    Jag tror i min kanske, naiva värld, att tv har en föga liten effekt på barn och utvecklandet av normbrytande beteende det som fångar mitt intresse är snarare hur tankeprocessen och utformandet av programidéer tar form inom denna till synes roade programledare, är hennes syfte att provocera en alltmer hysterisk föräldraskara kanske? 

Svar på tråden Dockar knivhuggs i SVT barnprogram -tittarna rasar!