• Dr Mupp

Dockar knivhuggs i SVT barnprogram -tittarna rasar!

Jag tycker det är både obehagligt och osmakligt. Framförallt om man tänker på att det är en känd abortmetod.

Det var nämligen genom att köra en sax i bakhuudet på bebisen och suga ut hjärnan som man gjorde sena aborter i bla USA (lagligt fram till 2003). Detta görs på foster som skulle överleva en förlossning. 

www.mpomerle.com/NoAbort/Images/PBA-Picture.gif 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Dr Mupp
    Anonym (ofattbart) skrev 2013-11-20 17:03:50 följande:
    Det tycker jag inte. Hon var tydlig med att det kunde se otäckt ut men att det inte var någon fara och hela inslaget  gjordes med en skämtsam ton. Hon varnade känsliga tittare flera gånger och programmet är ju dessutom riktat mot äldre barn så vad är det som är så sinnessjukt egentligen?
    Vad sägs som associationerna till partal birth abortion. 
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Dr Mupp
    LillGris skrev 2013-11-20 21:15:20 följande:

Det skulle oroa mig mer om en femåring hade de associationerna faktiskt.
    Mina barn (6-10) tyckte det var tråkigt och onödigt att ha sönder dockan, jag gjorde associtionen till partal birth abort.
  • Dr Mupp
    LillGris skrev 2013-11-21 07:14:43 följande:

Jaha, ibland är jag ganska seg. Jag trodde du menade att det skulle vara obehagligt för barnen för att de skulle tänka på partial birth abort
    Nej mina barn är inte ens medvetna om att man kan göra abort. 
Svar på tråden Dockar knivhuggs i SVT barnprogram -tittarna rasar!