Inlägg från: Anonym (inte ok) |Visa alla inlägg
  • Anonym (inte ok)

Dockar knivhuggs i SVT barnprogram -tittarna rasar!

Jag råkade se lite av programmet, och tyckte faktiskt att det kändes otäckt. Jag blev obehaglig till mods när hon hackade hål i dockan även om jag är vuxen och fullt medveten om att det inte är någon bebis.
    För ett barn kan en docka vara allra käraste ägodelen och att se någon klippa isär en docka, nalle eller annat gosedjur tror jag kan vara väldigt läskigt.
    Dessutom blev inte resultatet med led-ljus i mage och ögon speciellt snyggt eller trevligt.

• Anonym (inte ok)
    Koppkaka skrev 2013-11-19 13:38:47 följande:
    Äh. Tycker det är sjukt överdrivet dessa hysteriska reaktioner. Jag förstår om barn kan ha reagerat, men dom vuxna som blir illa till mods osv, seriöst?

Jag tycker mest synd om Rakel Wärmländer i detta. Hon lär knappast ha skrivit manuset men lär få en hel hög med skit..
    Stämmer nog lite, det som Wibblewoop skrev, att man som vuxen påverkas å sina barns vägnar. Jag såg detta med min 18 månaders bredvid mig. Första gången jag satte på barnkanalen och var nyfiken på vad hon skulle tycka om barnprogram på TV... så detta "dockmord" framför ögonen. Hon älskar dockor och såg oroad ut när dockan klipptes i. Sannolikt därför som även jag kände ett obehag. Hade jag sett programmet helt själv hade jag väl snarast ryckt på axlarna, men som barnprogram känns det olämpligt.
  • Anonym (inte ok)
    puss skrev 2013-11-19 21:22:27 följande:
    Men sluta parkera era ungar framför tvn då OMG om det inte duger.
    Man MÅSTE inte glo om det är så bedrövligt.
    För oss handlade det om att jag för första gången skulle introducera min dotter för barnprogram på TV eftersom hennes jämngamla kusin tycker om att titta. Visste inte alls vad som skulle komma eftersom jag själv inte sett på barnprogram sedan 80-talet. Blev illa till mods av detta just eftersom dottern älskar dockor och reagerade som om hon inte tyckte om vad hon såg. Är bara 18 månader så lite svårt att förklara ordentligt också.
    Överdrivet eller ej, jag gillade det inte. Och det dröjer ett tag innan jag har lust att se på barnprogram igen, vilket nog är lika bra.
  • Anonym (inte ok)
    suziz skrev 2013-11-20 08:29:31 följande:
    Du som har en 18 månaders som du vill se barnprogram med, se i så fall programmen mellan 18-18-30 eller välj  ännu hellre Disney junior som är anpassat för de minsta barnen.
    Tack! Jag ser aldrig på TV själv så jag har ingen koll på när det går vettiga program. Hade väntat mig lite mer än så här från SVT.
  • Anonym (inte ok)
    lollisen skrev 2013-11-20 11:48:08 följande:
    Hoppas att alla som känner en sådan avsky för detta klippet, är med barnen och kollar på vilka program och spel de annars kollar på.
    Såsom tom och jerry tex, herreguuud vilket våld!
    Eller de flesta barnprogram på cartoon network etc..
    Absolut. Jag tycker tex illa om Pluto, tom &jerry mfl just för att det bara är våldsamt slagsmål mest hela tiden. Skulle säkert låta ett lite äldre barn titta på detta, men har bra koll just nu.
    I övrigt tycker jag inte riktigt det är samma sak med tecknat som att attackera en bebisliknande leksak. Det senare blir mer verkligt, särskilt för de barn som älskar sina dockor.
  • Anonym (inte ok)
    Anonym (Ofattbart) skrev 2013-11-24 11:02:24 följande:
    Jag tycker inte det är viktigt men jag rycker inte heller det är något att yvas över. Är det så omöjligt att ta till sig att många barn ser en docka enbart som ett ting utan mer känslomässigt värde än en boll snarare än en ersättning för ett riktigt barn med själ och känslor.
    Fast då är det kanske viktigare att tänka på att många barn faktiskt har en mer personlig relation till sina dockor än till ett ting utan känslomässigt värde. För vissa barn har dockor, nallar och liknande massor av själ och känslor.
  • Anonym (inte ok)
    UniqueSnowflake skrev 2013-12-12 19:58:34 följande:
    Du, jag greppade att det var en docka, men jag höll på att ramla av stolen när jag såg
    hur den där kärringen greppade saxen som om den vore en dolk, och sen med full kraft och schvung satte saxen mitt i dockans huvud. Skrämmande! Sånt man får mardrömmar av.
    Ja, det finns ju liksom olika sätt att klippa sönder en docka på om man nu nödvändigtvis måste göra det.
Svar på tråden Dockar knivhuggs i SVT barnprogram -tittarna rasar!