• poirot

Dockar knivhuggs i SVT barnprogram -tittarna rasar!

Det är synd om detta påverkar vad de vågar visa på tv.
    Jag har faktiskt lite svårt att förstå upprördheten - klart att man förstör ursprungsdockan om man gör dockpyssel och det var väl ändå utannonserat att de skulle göra?

Du är bara avundsjuk på min mustasch!
  • poirot
    Anonym (?) skrev 2013-11-21 23:09:29 följande:
    Så idiotiskt. Jag har inte ens barn och har aldrig sett programmet. Men exakt vad är syftet att hugga sönder en docka för att göra en ful bisarr lampa som ingen vill ha? Varför inte göra något som barn kan pyssla med och som blir fint? Hugga sönder en docka kräver en del av en vuxen också, så jag fattar inte. Är syftet bara att visa själva "våldet", var det kul att se på eller är det pyssel för barn som har störningar i den grad att de inte kan sitta stilla och göra normala pyssel? 
    Hur vet du att ingen vill ha lampan? 
  • poirot
    UniqueSnowflake skrev 2013-11-22 15:35:56 följande:
    Det allra värsta är när hon säger "Det här kräver en vass sax.....(paus)... så det kan vara bra att ha en vuxen I NÄRHETEN", vaddå I NÄRHETEN?
    Och när hon vänder sig till dockan och säger "Jag är inte färdig med dig än! *stirrar stint på dockan* Av med kläderna! NU!"

Nej hon är säkert frisk.
    De som släppte in henne i tv-rutan är nog stolta.
    Du är medveten om att det inte är femåringar som är målgruppen?
  • poirot
    Anonym (Ofattbart) skrev 2013-11-24 16:17:56 följande:
    Det är nog vanligare hos små barn men även om något barn i målgruppen fortfarande känner så så varnade och lugnade hon ju dem.
    Alltså även om jag vet att det finns de som har en personlig relation till sina dockor och gosedjur långt upp i vuxen ålder, så slutar även de se på andra dockor än sina egna som något speciellt. Jag skulle tro att de allra flesta har släppt den biten redan när de börjar skolan.
  • poirot
    Velouria skrev 2013-12-07 10:41:08 följande:
    Jag ställde en fråga, jag påstod inte att det har skett för då måste jag ju backa upp det med just en källa. Dock utesluter jag inte att det kan ske att ett barn är tillräckligt omogen för att fatta vad det håller på med. Det skulle kunna vara så att barnet inte fattar att det mördar någon.
    Och alla barnfamiljer där det finns dockor utan armar, ben och huvud? Om föräldrarna inte reagerar på det eller bara reagerar lättsinnigt, kommer då barnet tro att det är ok att försöka avlägsna en arm eller ett huvud från lillebror med samma brist på reaktion?
Svar på tråden Dockar knivhuggs i SVT barnprogram -tittarna rasar!