Inlägg från: lyckeliten22 |Visa alla inlägg
  • lyckeliten22

Han vill inte tvinga mig- han vill inte bli pappa

Hej Är gravid och fick reda på det förra veckan. Jag är 19 år och går sista året på gymnasiet. Jobbar extra på kvällar och helger. Min sambo är 22 år och är fastanställd på sitt jobb! Vi bor tsm i en lägenhet! Han säger att han inte vill tvinga mig till något. Har gjort en abort tidigare och mår fortfarande dåligt över det. Det var en jobbig tid, grät mkt osv. Därför vill han inte tvinga mig eftersom han förstår hur jobbigt det var för mig. Jag vill inte göra abort och han vill inte bli pappa, han känner sig inte redo för det! Mår dåligt. Jag vill ju inte tvinga han till att bli pappa. Oavsett vad jag gör så mår jag dåligt, oavsett vad jag väljer så sårar jag någon! Vad fan ska jag göra!?!?!?

• Svar på tråden Han vill inte tvinga mig- han vill inte bli pappa
  • lyckeliten22

Jag vill inte göra abort! Det är Det jag känner! Samtidigt vill jag inte svika honom! Älskar honom och han älskar mig! Och nej, jag kommer inte bli ensamstående. Han älskar mig och har aldrig hotat med det!!

• lyckeliten22

Tack gör sitt svar! Är det verkligen så? Att man aldrig är redo för att bli förälder utan att man växer in i rollen? Han har aldrig skrikit på mig sen jag berätta om graviditeten, han är inte sur för hur jag känner. Han säger bara att han inte är redo att bli pappa. Van har till och med skojar om att jag kommer vara tjockis på studenten ;)

Svar på tråden Han vill inte tvinga mig- han vill inte bli pappa