Vill ha en vigselring för 58 000 kr. Ska jag fråga honom?
Jag och min sambo ska gifta oss i sommar. Han har sagt att jag får välja min vigselring efter min egna smak, men att han vill stå för kostnaden. Jag har då frågat honom hur mycket den får kosta maximalt, men han har då sagt "jag vill att du väljer efter hjärtats smak och tar den du verkligen vill ha". Jag markerade då att jag vill att han talar om vad den får kosta, men han svarade igen "välj den som känns bäst för dig".
Jag har nu hittat en jättevacker ring som jag fastnat för. Det var en ring som jag blev helt kär i redan vid första ögonkast. Men...problemet är priset. Den kostar 58 000 kr. Jag vill så gärna ha den, men jag vågar inte visa den för min sambo och presentera priset för honom. Jag vill inte att han ska tänka att jag är en gam osv.
Han måste ju ha tänkt igenom en maxsumma, men han talar inte om det. Jag skulle skämmas så mycket om han skulle säga "nej det är för mycket". Vill som sagt inte att han ska tro att jag valt den bara för att han ska betala den. Vad ska jag göra? Är det en överdrivet dyr vigselring? Vad kostade er?